Industry Wire

Geplaatst door MobPro

MobPro helpt deeldienst felyx met duurzame groei in Rotterdam

Rotterdam, 2 augustus 2018 – Eerder maakte felyx bekend de deelscooterdienst uit te breiden naar Rotterdam dankzij een 2 miljoen investering. Samen met MobPro gaat het duurzame groei realiseren voor de app in de havenstad.

Om de dienst en de app te laten groeien in Rotterdam slaan felyx en MobPro de handen in één. De samenwerking tussen de scooterdeeldienst en de mobile advertising agency komt voort uit een gedeelde missie. Dominiek van Esse, Managing Director bij MobPro: “We willen felyx op een duurzame manier laten groeien.”

MobPro, ook het bureau achter onder andere de succesvolle Parkmobile app, heeft voor felyx een app marketingstrategie neergezet dat verder gaat dan enkel advertising gericht op het snel genereren van zoveel mogelijk downloads. Van Esse: “Met onze expertise en ervaring op het gebied van app marketing zorgen we op korte termijn voor een aanwas aan downloads van de app. n ook dat Rotterdammers de app daadwerkelijk gaan gebruiken en blíjven gebruiken, zodat felyx inderdaad bijdraagt aan de leefbaarheid van de havenstad.”

Een app marketingstrategie door MobPro betrekt zaken als de user experience van de app, het onboarding proces, App Store Optimization (ASO), datamanagement, creatie en de media-executie. Maar dit is niet waar het bureau op afgerekend wordt. “Ons verdienmodel is gekoppeld aan de groei en het succes van de introductie. Felyx rekent ons dus af op de daadwerkelijke outcome, en niet alleen op de output die we leveren. Zo hebben we beide hetzelfde doel, namelijk een succes maken van felyx in Rotterdam”, aldus Van Esse.

Felyx verwacht de dienst in september open te stellen in Rotterdam. Dan start ook de app marketing campagne in deze omgeving.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht