Geplaatst door Moneyou

Moneyou breidt partnernetwerk uit met banking-as-a-serviceplatform van Bankable

Amsterdam, 12 september 2017 – Moneyou voegt Bankable, leverancier van betalingsoplossingen, toe aan haar partnernetwerk. De online financiële dienstverlener gaat gebruikmaken van het banking-as-a-serviceplatform van Bankable, waaronder de multiwallet- en multicard-technologie. De service is momenteel toegankelijk voor een selecte groep gebruikers. Met de nieuwe service breidt Moneyou haar dienstenportfolio uit voor zowel bestaande als potentiele klanten.

Moneyou is een innovatieve financiële dienstverlener die voortdurend op zoek is naar nieuwe manieren om haar klanten te helpen hun financiën te organiseren. Gemak, geen gedoe en zelf in control zijn staan hierbij voorop. Om tegemoet te komen aan de behoefte van de klant, blijft Moneyou zich ontwikkelen en speelt ze snel in op technologische ontwikkelingen. Moneyou werkt daarvoor samen met een netwerk van technologische partners die het mogelijk maken flexibel en los van bestaande IT-infrastructuur te vernieuwen en te reageren op wensen van de markt.

Met de toevoeging van Bankable verrijkt Moneyou haar netwerk met een ervaren leverancier van betalingsoplossingen, die eerder succesvolle projecten uitvoerde voor veeleisende kwaliteitsbanken en fintechs. Bankable werkt volgens een pilot-based-experimentation-methode. Hierdoor kan Moneyou diensten snel introduceren, testen en valideren. Daardoor is het dus ook mogelijk om de klant sneller te bedienen en aantrekkelijker te worden voor de doelgroep.

“Ons businessmodel is gebaseerd op nauwe samenwerking met partners binnen hun expertise. We zien Bankable als een gelijkwaardige strategische partner waarmee we onze diensten en producten ontwikkelen en innoveren”, zegt Liesbeth Rigter, CEO van Moneyou. “Dankzij de flexibiliteit van het banking-as-a-serviceplatform van Bankable kunnen we nieuwe diensten sneller aanbieden dan bij het inhouse ontwikkelen van oplossingen op maat. Daarnaast is het een toekomstbestendige oplossing die op termijn geen legacy-problemen oplevert. Voor onze klanten betekent dit dat zij snel toegang krijgen tot de meest recente bankoplossingen waarmee ze zelf hun bankzaken regelen.”

“We zijn erg trots op onze samenwerking met Moneyou”, zegt Eric Mouilleron, CEO en oprichter van Bankable. “We werken niet met softwarelicenties, maar met een op transacties gebaseerd model. Ons succes is dus volledig afhankelijk van het succes van Moneyou en het is in ons beider belang dat we snel nieuwe diensten in de markt kunnen zetten. De samenwerking met Moneyou verloopt vanaf de eerste dag al erg soepel en beide teams zetten hun kennis in om Moneyou-klanten een innovatieve bankervaring te bieden. We geloven dat we met ons partnerschap een nieuwe, toonaangevende, internationale speler kunnen worden in de Europese bankensector.”

Over Moneyou

@MoneyouNL

Moneyou is een innovatieve online financiële dienstverlener die het klanten mogelijk maakt om zelf, overal en altijd hun financiële zaken te regelen. Klanten kunnen bij Moneyou terecht voor producten en diensten met betrekking tot sparen, hypotheken, beleggen en lenen. Moneyou B.V. is een 100%-dochteronderneming van ABN AMRO Bank N.V. Moneyou is in 2001 opgericht in Nederland en is sindsdien ook actief in Duitsland, Oostenrijk en België. Voor meer informatie, zie www.moneyou.nl.