Montblanc kiest Mood Media voor de internationale uitrol van nieuw, audiovisueel instore concept

Montblanc, de Duitse fabrikant van luxeartikelen, heeft zijn concept stores getransformeerd met de steun van Mood Media. Zo installeerde Mood Media een nieuwe, innovatieve video-oplossing in de stores én nam de muziek onder handen. In de etalage van Montblancs flagship store in Hamburg Neuer Wall plaatste Mood Media bovendien een gesynchroniseerde videowall, bestaande uit maar liefst acht 55 inch (high brightness) schermen.

Montblanc, gespecialiseerd in luxe schrijfwaren, horloges, lederwaren, sieraden en parfums, biedt zijn klanten dankzij de recente restyling een multi-zintuiglijke ervaring die hen onderdompelt in de wereld van het luxemerk. Inmiddels zijn reeds twaalf boetieks, verspreid over vijf continenten, uitgerust met de nieuwe oplossingen die de customer experience naar een hoger plan tillen. Ook de resterende vijfhonderd Montblanc boetieks wereldwijd zullen worden uitgerust met deze klantbelevingsoplossingen.

Digital signage oplossing voor een interactieve beleving
Elke boetiek wordt voorzien van een digital signage-oplossing die een interactieve beleving creëert, terwijl het gelijktijdig Montblancs producten promoot en het merkverhaal benadrukt. Deze digital signage oplossing omvat:
-Twee 75 inch gesynchroniseerde videoschermen die het assortiment van Montblanc naar voren laten komen
-Toegang voor de klant tot Montblancs iOS-app via een touchscreen
-Een videoscherm dat de klant een kijkje achter de schermen biedt bij de productie van de Montblanc horloges en dat de rijke historie van het merk duidelijk maakt

Branded muziekprogramma
De sound designers van Mood Media ontwierpen een branded muziekprogramma voor Montblanc dat zijn twee belangrijkste merkwaarden weerspiegelt: luxe en moderniteit. Het muziekprogramma is zo samengesteld dat het de vier belangrijkste klantprofielen van het merk aanspreekt. Zo telt het programma jazz en moderne muziek voor de heren, deep house en chill house voor het jongere publiek, zachtere, akoestische en jazzy klanken voor de dames en retromuziek voor de ‘verzamelaars’ (ofwel klanten die op zoek zijn naar speciale edities van Montblanc). Het muziekprogramma is voornamelijk instrumentaal met een 2:1 verhouding tussen instrumentaal en tekst. Het gehalte aan muziek met tekst is bewust gereduceerd, zodat het niet afleidend werkt bij de communicatie tussen personeel en klanten.
Ken Eissing, President In-store Media bij Mood Media: “Deze samenwerking stelt ons in staat om innovatieve video- en audio-oplossingen aan Montblanc te leveren. We zijn er trots op deel te mogen uitmaken van de transformatie van de Montblanc boetieks, waarbij wij het merk ondersteunen in de ontwikkeling van een nieuw storedesign en bij het creëren van een unieke en intieme multi-zintuiglijke beleving voor klanten.”

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug