Industry Wire

Mood Media introduceert oplossing voor sociale marketing met gratis wifi

Almere, 13 november 2014 – Mood Media kondigt vandaag de meest recente interactieve marketingoplossing voor de regionale en lokale  mkb-markt aan: Mood Social WiFi. De oplossing vervangt de gratis wifi die veel bedrijven als dienst aanbieden. Het gaat om een eenvoudig en krachtig marketingmiddel dat naadloos kan worden geïntegreerd in de socialmediakanalen van het geabonneerde merk. Bedrijven kunnen zo hun sociale netwerk moeiteloos uitbreiden, waardevolle informatie over klanten verzamelen en eenvoudige, doelgerichte marketingcampagnes ontwikkelen.

Abonnees van de dienst ontvangen een speciale Mood Social WiFi-router die met de bestaande breedbanddienst van het bedrijf is verbonden. Klanten die op de locatie verbinding zoeken, krijgen een uitnodiging op hun mobiele apparaat om de gratis wifi te selecteren. In ruil voor de gratis verbinding wordt een aangepaste aanmeldingspagina weergegeven. Klanten worden gevraagd via social media contact te maken met het bedrijf.

De merkpagina waarop klanten zich aanmelden via hun sociale-media-account

Met deze oplossing zetten bedrijven hun gratis wifidienst in om meer volgers te krijgen op social media zoals Facebook en Twitter. Mood Social WiFi omvat ook een online dashboard, waarop bedrijven een analyse van demografische klantgegevens op leeftijd, geslacht en locatie kunnen bekijken en gerichte marketing- en sociale content bij het volledige klantenbestand – of een deel hiervan – kunnen promoten.

Het nieuwe marketingmiddel is speciaal ontworpen voor lokale en regionale bedrijven die geen tijd en middelen hebben om hun sociale netwerk actief op te bouwen. Zodra de speciaal geprogrammeerde router is geplaatst, kunnen bedrijven hun socialmedianetwerken op natuurlijke wijze laten groeien. Het is dan ook een gemakkelijke oplossing voor kleine bedrijven die hun aanwezigheid op internet willen verbeteren.

Claude Nahon, president van Mood International: “De positieve resultaten van onze tests zijn zeer bemoedigend. We verwachten dat dit hulpmiddel een belangrijke aanwinst zal zijn voor kleine bedrijven, waarmee ze hun naamsbekendheid vergroten en hun activiteiten op social media uitbreiden. Bij de ontwikkeling van nieuwe producten blijft Mood zich richten op het verbeteren van de klantbeleving en het creëren van meerwaarde voor onze abonnees. Mood Social WiFi is wederom een innovatieve oplossing waarmee onze klanten op elk gewenst moment in contact kunnen komen met de consument.”

Over Mood Media Nederland
Mood Media Nederland is onderdeel van Mood Media Corporation (TSX:MM/LSE AIM:MM), dat mondiaal leider is op het gebied van beleveniscreatie. In Nederland is Mood toonaangevend adviseur en ontwikkelaar van instore marketingconcepten voor het retail- en hospitalitysegment. Door gebruik te maken van audio-, visuele, interactieve, geur-, spraak- en advertentieoplossingen in winkels en horecagelegenheden wordt de merkbeleving van klanten positief beïnvloed en de verkoop gestimuleerd. De diensten van Mood bieden retailers de mogelijkheid om in te spelen op markttrends en om aankoopbeslissingen van kopers en gasten te beïnvloeden. De oplossingen van Mood Media bereiken dagelijks ruim 150 miljoen consumenten via meer dan een half miljoen abonneelocaties in meer dan 40 landen in Noord-Amerika, Europa, Azië en Australië.

Mood Media is van oorsprong een Canadees bedrijf en heeft in meer dan 40 landen een toegewijd team van specialisten in audio- en beeldmedia die in samenwerking met meer dan 500.000 wereldwijd actieve retaillocaties de meest invloedrijke winkelomgeving creëren.

Meer informatie over Mood: www.moodmedia.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht