Industry Wire

Moovly groeit tot kwart miljoen gebruikers

Gent, 11 februari 2015 – Moovly, een online platform voor de creatie van animatie en multimedia, rondde eind vorige maand de kaap van een kwart miljoen bedrijven en particulieren die via moovly.com snel en goedkoop online animatievideo’s maken en delen op het internet. Het Belgische technologiebedrijf kent sinds de lancering anderhalf jaar geleden een exponentiële groei. De starter registreerde na de eerste 9 maanden 100.000 gebruikers en verdubbelde dat aantal in het daaropvolgende halfjaar. Die groeiversnelling zet zich verder door met nu ruim meer dan duizend nieuwe gebruikers per dag. Risicokapitaalverschaffers injecteerden zopas nog eens 400.000 euro in de groei van de onderneming waardoor het bedrijf tot nu toe 1,2 miljoen euro aan durfkapitaal ophaalde. 

Moovly is een online platform voor de creatie van animatie en multimedia content. Via moovly.com kan iedereen online en op een intuïtieve manier zelf een professionele animatievideo maken. Grafische kennis of programmeerervaring zijn niet vereist. De applicatie democratiseert het maken van animatievideo’s en andere multimediacontent via een uiterst gebruiksvriendelijke, cloud-gebaseerde technologie. De toepassing wordt dan ook dagelijks gebruikt door nu al meer dan een kwart miljoen particulieren, bedrijven en organisaties om animatievideo’s, multimediapresentaties, videoclips en dynamische infografieken te creëren en te delen op de sociale media of te tonen tijdens demonstraties en evenementen.

Door de stijgende populariteit van het gebruik van video en beelden op sociale media en de toenemende videoconsumptie op allerhande mobiele apparaten en platformen, groeit de wereldwijde online videomarkt razendsnel. Moovly ambieert in deze exploderende markt de positie van marktleider inzake de online productie van videoanimatie en multimediacontent.

Sinds de lancering in de zomer van 2013 wordt Moovly gefinancierd met 1,2 miljoen euro risicokapitaal dat de onderneming ophaalde in opeenvolgende kapitaalrondes bij de oprichters, een investeringsfonds en verschillende business angels. De recentste kapitaalsverhoging bedroeg 400.000 euro en werd zopas afgesloten. Moovly heeft tot nu toe vooral geïnvesteerd in technologie en personeel en groeit vandaag louter organisch en zonder noemenswaardige marketingbudgetten. Het management wil de komende maanden de go-to-market verder versnellen via forse marketing- en verkoopinspanningen, waaronder het openen van een kantoor in de Verenigde Staten. Moovly plant hiervoor een volgende investeringsronde van 2,5 miljoen euro waarvoor ze nu vooral op lokale en internationale durfkapitaalfondsen als belangrijkste geldschieters mikt.

Het online multimediaplatform van Moovly wordt overal ter wereld gebruikt, maar in absolute cijfers is Noord-Amerika de grootste en snelst groeiende markt. De thuismarkt België kent vandaag nog relatief het grootste aantal gebruikers in verhouding tot het bevolkingsaantal. In de industrie en de dienstensector wordt moovly.com vooral aangewend door marketing- en communicatieprofessionals, in opleidingsinstituten, in de afdelingen marketing, sales, human resources en training van bedrijven. Grote ondernemingen en multinationals gebruiken het Moovly-platform voor de productie van eigen animatievideo’s. Kmo’s en zelfstandigen produceren met moovly.com nu zelf bedrijfs- en productvideo’s die voorheen budgettair onhaalbaar waren. Ook in de creatieve sector, in scholen en op universiteiten is moovly.com populair.

De basisversie van Moovly is gratis. Voor een maandelijks bedrag van ongeveer 8 euro (9,95 USD) kan je als gebruiker upgraden naar een licentie die onder andere toegang biedt tot een uitgebreidere grafische bibliotheek, hogere resoluties en langere content. Meer informatie op www.moovly.com

 

Voor visuals kan u terecht op: www.moovly.com/pressroom

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht