Geplaatst door Mopinion

Mopinion kondigt volledige integratie aan met de tag management oplossing van Tealium

Mopinion – marktleider op het gebied van online klantfeedback software – kondigt een nieuwe integratie met Tealium aan. Deze samenwerking tussen tag-management en klantfeedback combineert precieze targeting met slimme feedback-data verzameling, waardoor klanten van Mopinion en Tealium relevante en informatieve inzichten krijgen rondom de digitale klantbeleving. Tealium biedt een toonaangevende oplossing voor tag-management, waarmee je onder andere Javascript-tags van webstatistieken, advertenties, chat- en feedback-tools installeert op een website.

Tealium biedt daarnaast een uitgebreid pakket aan data-oplossingen om digitale marketing teams te helpen bij het effectief beheren van grote hoeveelheden data. Mopinion is een oplossing om digitale klantfeedback via websites en mobiele apps te verzamelen en analyseren.

Een Tag Management Systeem (TMS) is een fundamenteel ingrediënt bij het verzamelen van klantgegevens. Met deze technologie kunnen online marketeers niet alleen IT-knelpunten omzeilen (zoals langdurige implementatietrajecten op een website), maar ze kunnen ook verschillende digitale marketing technologieën tegelijk beheren. In relatie tot online klantfeedback vereenvoudigt tag-management het proces van het implementeren en beheren van verschillende feedback-surveys op een website. Met andere woorden, op welke plek en bij welke bezoekers wil je op je website een feedback survey laten verschijnen.

Het voordeel van Tealium en Mopinion samen
De Tealium iQ Tag Management-oplossing fungeert in wezen als een anker voor het inzetten van Mopinion-feedbackformulieren. Kees Wolters, co-founder en verantwoordelijk voor product management bij Mopinion: “De integratie tussen Tealium en Mopinion vergemakkelijkt de implementatie van onze oplossing op elke webpagina. Dit is een geweldige manier om relevante en informatieve inzichten in de digitale klantbeleving te krijgen. Je onderzoekt daarmee of je web-bezoekers hun online doelen gemakkelijk bereiken. Het elimineert ook het extra werk van het individueel implementeren van feedback formulieren, ofwel het plaatsen van aparte implementatiecodes op je website. Kortom, het enige dat een gebruiker hoeft te doen is eenmalig een Mopinion key bij het Tealium account in te voeren en je bent klaar om overal op je site feedback te verzamelen.”

Personalisatie optimaliseren
Tealium’s klantsegmentatie-platform, AudienceStream, zorgt ervoor dat het ook makkelijker wordt om personalisatie-oplossingen te koppelen aan klantfeedback. Met personalisatie-data kun je de content van een webpagina aanpassen aan de informatie die je al hebt over een bezoeker (bijvoorbeeld als de bezoeker vaak hetzelfde type product bestelt in de shop). Hierdoor kun je inzoomen op bepaalde klantsegmenten en het verzamelen van feedback daarop afstemmen.

Een voorbeeld, stel dat je meer wilt weten van een bepaalde demografische groep of klantsegment. Je kunt Tealium dan gebruiken om feedbackformulieren van Mopinion te targeten op deze specifieke groepen bezoekers.

Ga naar https://tealium.com/integrations/mopinion_mopinion.php voor meer informatie over de integratie van Tealium en Mopinion.

Over Mopinion
Mopinion is een snelgroeiende aanbieder van Software-as-a-Service (SaaS) en marktleider op het gebied van de analyse van feedback afkomstig van digitale kanalen zoals websites en mobiele apps. Deze alles-in-één-oplossing zet de feedback om naar bruikbare informatie waarmee je als marketeer meer inzicht hebt in de stem van de klant. Mopinion werkt samen met diverse vooruitstrevende digitale teams zoals KPN, TomTom, Interpolis, TUI, Ahold, Kia en Decathlon.