Industry Wire

NCCA maakt winnaars beste Nederlandse Customer Service cases bekend

Tijdens het CustomerFirst Gala in TivoliVredenburg in Utrecht, heeft Stichting Nationale Contact Center Awards (NCCA) de winnaars van de beste Nederlandse customer service cases 2015 bekend gemaakt. De 18 genomineerde organisaties streden om de Oscars van Customer Service in Nederland. Een vakjury heeft op basis van een uitgebreide analyse en het bezoeken van de genomineerde bedrijven, de 6 organisaties benoemd die met de felbegeerde prijzen naar huis zijn gegaan.

De winnaars van de prijzen, verdeeld over zes categorieën, zijn:

Winnaar NCCA Customer Experience Award:
ING

• Winnaar NCCA Customer Service Online Award:
Robeco

• Winnaar NCCA HRM Award:
PostNL

• Winnaar NCCA Partnership Award:
Ziggo met Webhelp Nederland

• Winnaar NCCA Service Technology Solution Award:
BrightONE (in samenwerking met T-Mobile en Cendris)

• Winnaar NCCA Social Media Service Award:
FBTO

Eervolle vermelding:
De jury geeft naast de zes winnaars een eervolle vermelding aan Knab. De jury over deze eervolle vermelding: “Knab heeft het carrièrepad van medewerkers gegamificeerd. In de vorm van een ‘player journey’ die voor elke medewerker duidelijk maakt waar hij staat en wat nodig is voor groei. Zo kunnen medewerkers punten verdienen voor de gehaalde toetsen. Maar ook voor het aantal beantwoordde e-mailtjes en de verkregen complimenten. Een prachtig voorbeeld hoe gamification ingezet wordt voor het belonen van gewenst gedrag en uiteindelijk tevreden klanten”.

De jury:
De zevenkoppige vakjury heeft alle genomineerde klantcontactcenters bezocht om uiteindelijk tot deze zes winnaars te komen. De strategische impact, originaliteit, creativiteit, het resultaat voor de klant en de meetbaarheid van het resultaat van de ingezonden cases zijn onder andere beoordeeld.

Juryvoorzitter Jessica Niewierra over de winnaars van dit jaar: “Inmiddels mag ik al een groot aantal jaren deelnemen in de jury. Met veel bewondering zie ik dat de branche zich steeds verder professionaliseert. De klant staat steeds meer écht centraal, men ziet medewerkers steeds meer terecht als ambassadeurs, social media zijn inmiddels volledig omarmd en worden telkens verder geprofessionaliseerd, men maakt op innovatieve wijze gebruik van ondersteunende techniek en er ontstaan meer slimme samenwerkingen binnen organisaties ten dienste van de klant.

Dit jaar waren de inzendingen zeer divers: grote en kleine organisaties, commerciële bedrijven en overheidsinstellingen, multichannel bedrijven en pure online players en dit alles uit veel diverse sectoren. Het laat zien dat men in de volle breedte customer service serieus neemt en centraal stelt. Dat is goed om te zien, want uiteindelijk zal dat leiden tot een betere customer service voor de Nederlandse klanten. En daar gaat het natuurlijk om”.

De jury bestaat uit:
– Jessica Niewierra directeur, Internet & Mobiel bij ABNAMRO
– Beate van Dongen Crombags, partner bij VODW
– Ko de Ruyter, hoogleraar Marketing Universiteit Maastricht
– Arjan Burgers, Associate partner bij AtSence en EarlyBridge
– Eric de Haan, oprichter/directeur van Seven
– Conny de Zwart, directeur Klantenservice en Klachtenmanagement bij Coöperatie VGZ
– Viktor van der Wijk, Director Digital Marketing KLM

Over NCCA
Stichting Nationale Contact Center Awards (NCCA) maakt de kwaliteit van Customer Service in Nederland meetbaar en inzichtelijk. Dit doet zij door jaarlijks de Nationale Contact Center Awards uit te reiken. NCCA wil het imago van de branche verbeteren, een bindende factor zijn in de branche en heeft als uiteindelijke doel om de Customer Service binnen Nederland te verbeteren.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht