Industry Wire

Nederlander wil vooral functionele gadgets in auto

Nederlanders lopen niet warm voor online toepassingen en gadgets in hun auto tenzij het praktische toepassingen zijn, zoals filewaarschuwing en gevaarherkenning. Waar Spanjaarden en Italianen zich in grote getale uitspreken voor een snelle internetverbinding in de auto en entertainmentmogelijkheden voor medepassagiers, vinden Nederlanders dit minder noodzakelijk.

Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek naar de auto van de toekomst van AutoScout24 onder ruim 8.800 Europeanen*. Slechts twee op de vijf Nederlanders vindt het bijvoorbeeld belangrijk dat zijn auto in de toekomst over een internetverbinding beschikt. Wat opvalt is dat vooral Nederlandse vrouwen menen dat een online verbonden auto geen meerwaarde heeft.

Ook over andere gadgets in de auto zijn Nederlanders kritischer dan de rest van Europa. Zo ziet minder dan de helft van onze landgenoten voordeel in een auto die zelfstandig kan parkeren. Het aantal Europeanen dat een dergelijke feature wel ziet zitten, ligt met 66% beduidend hoger. Het zijn vooral de Fransen, Spanjaarden en Italianen die de auto het parkeerwerk willen laten doen. Ook het bieden van entertainmentmogelijkheden zoals televisie of games aan medepassagiers, ligt in Nederland met 37% ruim onder het Europese gemiddelde van 48%.

Filewaarschuwing
Praktische online toepassingen kunnen op meer waardering rekenen van de Nederlandse automobilist. Zo geeft 63% van de Nederlandse respondenten aan dat filewaarschuwing (en het voorstellen van een alternatieve route) een absolute must is. Vooral Nederlandse mannen zijn voorstander van een dergelijke service. Gevaarherkenning en de mogelijkheid dat de auto autonoom in kan grijpen om ongelukken te voorkomen, is voor bijna 80% van de Nederlandse respondenten een belangrijke feature van de auto van de toekomst.

Jurgen Vugts, directeur van AutoScout24 Nederland, licht het onderzoek toe: “Nederlanders willen vooral online toepassingen en gadgets in hun auto die een duidelijke functie hebben. We verwachten overigens wel dat het over een aantal jaar volstrekt normaal is om online verbonden te zijn met je auto. Tegen die tijd zullen ook entertainmentfuncties in de auto waarschijnlijk gemeengoed zijn.”

* Het onderzoek is in opdracht van AutoScout24 door GfK onder 8.811 Europeanen uit Oostenrijk (1.001), België (1.001), Frankrijk (1.451), Duitsland (1.456), Italië (1.452), Nederland (1.000) en Spanje (1.450). Het complete onderzoeksrapport kunt u hier lezen www.deautovanmorgen.nl.

About the company

Over AutoScout24
AutoScout24 is het grootste Europese automotive digitale advertentie platform. De online occasionportal biedt consumenten de mogelijkheid om snel, eenvoudig en zonder stress in het aanbod te zoeken naar de auto van hun voorkeur.

Op AutoScout24 staan advertenties voor gebruikte en nieuwe auto’s van autobedrijven en particulieren. Daarbij biedt AutoScout24 advertentieruimte, zoals display advertising en het verkrijgen van leads aan bedrijven in de automotive sector en toeleveranciers. AutoScout24 is de numhttp://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/AutoScout24/c/mer één van Nederland en biedt met het grootste aanbod de meeste keus voor de consument.

AutoScout24 is onderdeel van de Scout24 Group, die toonaangevende digitale portals in onroerend goed en de automotive sector exploiteert in Nederland, Duitsland en andere geselecteerde landen.
Meer informatie is beschikbaar op http://www.autoscout24.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht