Industry Wire

Geplaatst door Verve

Nederlands digital design agency Verve lanceert gedurfde nieuwe merkidentiteit voor Afrikaanse miljarden fintech start up Flutterwave

Amsterdam / Lagos, 22 februari 2022 – Bekroond digital creative agency Verve lanceert nieuwe merkstrategie en identiteit voor de Afrikaanse fintech Flutterwave. Het Nigeriaanse bedrijf is onlangs gewaardeerd op meer dan 3 miljard dollar, waarmee het momenteel de hoogst gewaardeerde startup op het Afrikaanse continent is.

Verve’s mede-oprichter en Managing Director Roman Stikkelorum benadrukt het belang van de nauwe samenwerking met het Flutterwave team in het vernieuwde merk en bijbehorende middelen. “Flutterwave is een onwijs krachtig en dynamisch merk dat de handelsgeest van Afrikaans ondernemerschap omarmt. Onze gezamenlijke aanpak was van cruciaal belang. Alleen op die manier bewaken we dat het merk authentiek blijft, maar tegelijkertijd wel onderscheidend in zijn categorie.

Dankzij de groei van Flutterwave in de afgelopen 12 maanden is het vlinderlogo uitgegroeid tot een symbool van betrouwbaarheid en vertrouwen,” aldus Stikkelorum. “Dus creëerden we een modulair identiteit systeem en animatie principes rond LabaLaba – ‘vlinder’ in het Yoruba, één van de belangrijkste talen in Nigeria en de Afrikaanse Westkust.

Over het project zegt Ted Odalele, hoofd design van Flutterwave: “We zagen dat Verve in staat was om te leveren wat we voor ogen hadden. Verve heeft een team dat veel geeft om het bouwen van cultuur en persoonlijkheid middels branding. We hebben genoten van het herontdekken van onszelf en de manieren waarop we ons verhaal opnieuw konden vertellen. Branding opent interactie met de wereld en Verve heeft ons de visuele taal en tools gegeven om precies dat te doen.”

Verve daagde Flutterwave uit om verder te denken dan het logo en te investeren in een merksysteem dat vanuit de kern is opgebouwd. Dit systeem maakt het mogelijk zich snel aan de steeds veranderende behoeften van de consument aan te passen. Het was een bewuste keuze om het merk buiten de fintech-categorie te positioneren en binnen de makers economie en haar consumenten.

“De fintech industrie wordt gedomineerd door groen en blauw. Kleuren die veel te koud en zakelijk zijn voor een merk dat zich hard maakt voor de Afrikaanse ondernemingsgeest,” zegt Stikkelorum. “Daarom kozen we voor een B2C-benadering voor een B2B-merk. Zo sluiten we aan bij de stoutmoedige dromen van ondernemers – ongeacht hun ambities. In het hele merk voel je deze ambitieuze dromen terug.”

“Om te overleven als merk moet je opvallen en je kunnen aanpassen,” benadrukt Stikkelorum. “We zijn opgetogen dat dit project niet alleen aan de opdracht voldoet, maar het beste van zowel onze vaardigheden als die van het Flutterwave team combineert. Alleen zo hebben we een merk kunnen bouwen dat zowel gedurfd als onderscheidend is.”

– einde persbericht –

Over Verve

Verve is een collectief van ontwerpers, developers en strategen die goede merken transformeren in uitgesproken merken. Verve bouwt levende merken: wendbare, schaalbare  en holistische merk systemen gebaseerd op tijdloze, meeslepende verhalen. Vanuit een Dutch Digital Design mindset vertrekt de agency vanuit de kern en bouwt visuele en digitale merk systemen waar mensen van houden en merken van groeien.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht