Geplaatst door AxonIQ

Nederlands startup AxonIQ ontvangt investering van Volta Ventures

Amsterdam, 25 oktober 2017: AxonIQ, leverancier van een applicatieplatform voor schaalbare microservice systemen uit Amsterdam, ontvangt een investering van Volta Ventures voor verdere internationale expansie. Volgens Jeroen Speekenbrink, CEO en mede oprichter, is de investering opgehaald om het product portfolio te vergroten. Hieronder valt het inhuren van ontwikkelaars, verbreden van de marketing activiteiten en internationale expansie.

Het fundament voor AxonIQ is enkele jaren geleden gelegd met het open-source Axon Framework. In de Java wereld is Axon een populaire keuze om een event-driven microservice systemen te implementeren. Het reduceert de complexiteit van applicaties, zodat de ontwikkelaar zich kan richten op toegevoegde business waarde. Axon is uitgegroeid tot een volwassen en stabiel framework, waarbij al vele grote projecten wereldwijd in productie zijn. De AxonIQ Event Store, een high performance systeem voor het opslaan van events, is de eerste enterprise oplossing van het AxonIQ team.

Met het groeien van de projecten die gebouwd zijn met het open-source Axon Framework, groeide ook de vraag naar tools om applicaties te monitoren en de grote event-driven systemen te optimaliseren. “AxonIQ levert een naadloze evolutie van applicaties gebouwd met het Axon Framework, van initiële implementatie tot microservices systemen op grote schaal.” Zegt Allard Buijze, CTO en mede oprichter. “AxonIQ stelt organisaties in staat te focussen op de business zonder zich zorgen te hoeven maken over de technische implicaties van het opschalen.”

Een grote verscheidenheid aan organisaties in verschillende industrieën werkt al met het Axon Framework. Hieronder bevinden zich zowel startups als grote ondernemingen, zoals Barclays, Toyota en PromonTech.

Het goed gebalanceerde team en de unieke klantpropositie waren redenen voor Volta Ventures om te investeren. “We zijn onder de indruk van de duidelijke visie en praktische uitvoering van het business plan” zegt Sander Vonk, partner bij Volta Ventures. “AxonIQ begint met een zeer solide basis van gebruikers en een ervaren team van experts die ondersteunen bij het optimaliseren van de architectuur van data intensieve systemen. Deze investering maakt het mogelijk dat AxonIQ haar klanten nog beter ondersteunt met schalen door het uitbreiden van de unieke hulpmiddelen en professionele ondersteuning.”

Over AxonIQ

AxonIQ is een elegante en praktische oplossing dat de uitdagingen van het bouwen van een schaalbare event-driven architectuur wegneemt en uitgebreide tooling, ondersteuning en training aanbiedt. Opgericht in 2017, AxonIQ hoofdvestiging is in Amsterdam.

www.axoniq.io
Twitter: @axon_iq

Over Volta Ventures

Volta Ventures Arkiv investeert in internet en software bedrijven in de Benelux. Het team met de actieve ondersteuning van 30 software angels verwacht een substantiele impact te maken bij elk geinvesteerd bedrijf door samen met de ondernemers nieuwe markten en klanten te identificeren, talent aan te nemen, als sparringspartner op te treden en volgende financieringsrondes te organiseren. Het fonds beheert €55 miljoen en wordt gesteund door EIF en ARKimedes-Fund II.