Nederlandse digital agencies met de billen bloot

96% van de digital agencies heeft geen nieuwsbrief automation op hun website. Emailsucces deed een uitgebreide steekproef onder een groot deel van de leden van Dutch Digital Agencies, andere bekende bureaus in Nederland en de top 10 Google resultaten emailmarketing. De resultaten zijn schokkend.
Van de 134 gerenommeerde digital agencies had maarliefst 57 procent geen nieuwsbrief aanmeld knop op de website. En na een maand inschrijving had 95 procent geen nieuwsbrief gestuurd.
Emailsucces deed deze bijzondere ontdekking tijdens onderzoek hoe de leading agencies in Nederland hun email marketing en marketing automation op orde heeft.
Hans Breuker, directeur Emailsucces: ‘ik wilde vooral ook leren hoe branchegenoten hun marketing automation inzette. Dit had ik niet verwacht. Dat de digital agencies en zelfs email marketingbureaus geen email automation hebben is best wel gênant.
Het bewijst denk ik vooral dat er veel ruimte bestaat voor full service emailmarketing bureaus zoals wij.
Wellicht dat partijen wel automations hebben ingesteld bij de download van papers bijvoorbeeld. Maar ons onderzoek focust zich op nieuwsbrief aanmeldingen. De verklaring ligt wellicht in het feit dat bureaus wel focussen op salesfunnels maar niet op top of mind en relatiemarketing activiteiten.’
Over Emailsucces
Emailsucces is een creatief full service email marketingbureau uit Amstelveen. We werken voor ZZP-ers en MKB. In onze visie is email marketing de basis van de marketingcommunicatie. Zodra een prospect in je invloedssfeer komt is het essentieel dat je gelijk een emotionele binding aangaat en behoudt. Dat doe je onder andere door je verhaal te vertellen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.