Industry Wire

Nederlandse vrouwen shoppen graag online tijdens WK

AMSTERDAM, 20140625 — Na de eerste week van het WK is gebleken dat vrouwen massaal online winkelen terwijl mannen naar het WK voetbal kijken. Fashion platform Miinto.nl heeft het online zoek- en koopgedrag van vrouwen tijdens de wedstrijden van het WK in kaart gebracht.

De belangrijkste conclusie is dat tijdens WK voetbalwedstrijden de aankopen door vrouwen met gemiddeld 21% toenemen, terwijl de aankopen door mannen met 74% afnemen. Daarnaast verandert ook de man/vrouw-verhouding drastisch op Miinto.nl. Op een normale avond shopt 1 man online ten opzichte van 3 vrouwen terwijl dit tijdens een WK voetbalavond oploopt naar 1 op 25.

Opvallend is dat wanneer het Nederlands elftal een doelpunt maakt vrouwen direct stoppen met shoppen op Miinto.nl. Gemiddeld 100 seconden na het doelpunt gaan zij weer verder met shoppen. Ook blijkt dat dat de aankopen ruim twee maal zo vaak van een gezamenlijke rekening betaald worden. Dit kan er op duiden dat vrouwen zichzelf iets cadeau doen van de huishoudrekening terwijl mannen zich focussen op de wedstrijd.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht