Geplaatst door NetApp

NetApp drijvende kracht achter Ducati’s datagedreven MotoGP-team

Hoofddorp – NetApp, de toonaangevende data-autoriteit op het gebied van de hybride cloud, is dit jaar opnieuw de officiële sponsor van het Ducati-team tijdens het MotoGP-wereldkampioenschap 2019. De samenwerking tussen NetApp en Ducati maakt de digitale transformatie van de motorsport mogelijk.

Op vrijdag 18 januari 2019 presenteerde Ducati zijn nieuwe team in het Zwitserse Neuchâtel. De datagedreven technologische ontwikkelingen geïmplementeerd in de racemotoren, gaan de prestaties van fabrieksrijders Andrea Dovizioso en Danilo Petrucci verbeteren. Zij worden daarbij ondersteund door testrijder Michele Pirro.

Ducati, opgericht in 1926, is sinds 1946 een toonaangevende fabrikant van motorfietsen die worden gekenmerkt door hun krachtige Desmodromic-motoren, een innovatief ontwerp en geavanceerde technologie. Het dynamische assortiment van Ducati is erop gericht om klanten een geweldige sportieve ervaring te bieden. Sinds 2012 is het bedrijf onderdeel van de Volkswagen Group.

Data is erg belangrijk voor Ducati. Daarom begon het bedrijf in 2018 een partnerschap met NetApp om binnen de Ducati Corse-divisie de potentie van data volledig te benutten. Onlangs is de samenwerking uitgebreid met als doel de grote hoeveelheid data uit alle bedrijfsonderdelen van Ducati te analyseren, waaronder logistiek, marketing en klantrelatiebeheer.

De ingenieurs van NetApp werken nauw samen met het IT-team van Ducati. Hierdoor kunnen ze hun datafabric optimaliseren en in lijn brengen met Ducati’s unieke, snelgroeiende behoeften aan dataopslag en -beheer.

• Met de aan de cloud verbonden NetApp® AFF-oplossing kan Ducati eenvoudig zo’n 200 applicaties en meer dan 300 TB aan data beheren. Ook biedt het betrouwbare en realtime toegang tot ’s werelds snelste enterprise all-flash storage. Deze opslag is verspreid over meerdere clouds, voldoet aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), is overal ter wereld toegankelijk en is uitgerust met een disaster recovery-mogelijkheid.
• Dankzij de NetApp HCI-oplossing heeft het Ducati-team tijdens de race direct toegang tot een krachtig datacenter. Dit biedt de mogelijkheid om sneller datagedreven beslissingen te nemen en zo via de krachtige, hybride cloudinfrastructuur succesvolle strategieën voor het raceteam te ontwikkelen.

“Om inzicht te krijgen in Ducati’s vraag naar een geavanceerde infrastructuur voor databeheer, werkten we nauw samen met het IT-team van Ducati”, aldus Brett Roscoe, vicepresident Productmanagement van NetApp. “Met onze HCI-oplossing vervingen we Ducati’s bestaande databeheer en cloudinfrastructuur met een krachtig en modern IT-framework. Dit helpt het IT-team cruciale beslissingen te nemen en de bedrijfsvoering efficiënter te maken op zowel productiegebied als andere zakelijke gebieden.”

“Door databeheeroplossingen met geïntegreerde bescherming en disaster recovery te gebruiken, is het mogelijk ontwikkelingen te managen zonder onze inspanningen te verdubbelen”, zegt Konstantin Kostenarov, CTO van Ducati Motor Holding. “Dit stelt het IT-team van Ducati in staat om zich te richten op onze zakelijke prioriteiten voor de toekomst, zowel in de racewereld als bij de productie van onze motoren.”

“Dankzij de flashoplossingen van NetApp kunnen we sneller reageren op veranderingen in de markt en onze prototyping- en go-to-market-snelheid verhogen”, zegt Stefano Rendina, IT-manager bij Ducati Corse. “Door de ondersteuning van NetApp Professional Services was de HCI-oplossing snel geïmplementeerd. Die helpt ons om in de toekomst een bedrijfsmodel te ontwikkelen voor het beheer van onze drie productiefaciliteiten en verschillende kantoren over de gehele wereld.”
Het MotoGP-wereldkampioenschap 2019 zal op 10 maart 2019 op het Losail International Circuit in Qatar van start gaan. Meer informatie over de samenwerking tussen Ducati en NetApp is te vinden op www.netapp.com/ducati.

Over Ducati Motor Holding
Ducati, opgericht in 1926 en gevestigd in Borgo Panigale (Bologna, Italië), produceert sinds 1946 sportieve motorfietsen die worden gekenmerkt door hun krachtige Desmodromic-motoren, een innovatief ontwerp en geavanceerde technologie. De modellen Diavel, Hypermotard, Monster, Multistrada, SuperSport en Panigale bestrijken verschillende marktsegmenten. In 2015 presenteerde het bedrijf de Ducati Scrambler: een nieuw merk bestaande uit motorfietsen, accessoires en kleding. Deze iconische producten die ‘Made in Italy’ vertegenwoordigen, worden wereldwijd in negentig landen gedistribueerd. In 2017 leverde Ducati 55.871 motorfietsen aan klanten, waarmee het bedrijf de groeitrend van de afgelopen acht jaar voorzet. Ducati heeft sinds 2003 een MotoGP-team waarmee het bedrijf zowel de fabrieks- als rijdertitels won in 2007. Ook won Ducati in het Superbike-kampioenschap zeventien fabriekstitels en veertien rijderstitels.

Over NetApp
NetApp is toonaangevend op het gebied van de hybrid cloud. We bieden een volledig scala van dataservices voor de hybrid cloud; deze vereenvoudigen het beheer van applicaties en data, zowel in de cloud als in lokale omgevingen, om uw digitale transformatie te versnellen. Samen met onze partners stellen we wereldwijd opererende organisaties in staat om het volledige potentieel van hun data te benutten, zodat contactmomenten voor klanten kunnen worden uitgebreid, meer innovatie mogelijk is en hun operationele activiteiten worden geoptimaliseerd. Kijk voor meer informatie op www.netapp.com/nl. #DataDriven