“New Kid” Optiply wint The Innovation Manager(TIM) award

Elk jaar bezoekt TIM, The Innovation Manager, organisaties en zoekt naar grote innovatieve projecten en mensen met passie en creativiteit. De TIM Award is een initiatief gestart door ICT Media en CIO Magazine om innovatie te stimuleren op projecten op zowel de aanbod- als de vraagzijde van de ICT-industrie.
In de categorie New Kid ging de TIM award dit jaar naar Optiply. Uit de vijftig aanmeldingen waren 4 bedrijven genomineerd welke hun case hebben toegelicht voor een jury bestaande uit prominenten vanuit o.a. KPMG, ANWB en ICT Media. De jury beoordeelde de genomineerden in deze categorie vooral op de grote mate van snelheid, wendbaarheid en specialisme.
Optiply heeft in samenwerking met de TU/e een inkoop algoritme ontwikkeld waarmee het alle data rondom een handelsorganisatie verzamelt en analyseert. Hierdoor kunnen 80-90% van de standaard inkopen volledig worden geautomatiseerd. Tegelijkertijd zorgt dit voor een gemiddelde voorraadreductie van 25% en een betere productbeschikbaarheid. Hierdoor behalen hun klanten dus geautomatiseerd meer omzet met minder (overtollige) voorraad.
Volgens de jury was hetgeen waar Optiply zich onderscheidt van alle andere voorraadoptimalisatie tools het vermogen om de inkoopbeslissing echt te automatiseren i.p.v. de inkoper de tools te geven om uiteindelijk zelf de beste beslissing te maken. Mocht je benieuwd zijn wat Optiply voor jou zou kunnen betekenen probeer dan eens de besparingstool op hun website. Dan weet je precies waar de potentie ligt.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.