Industry Wire

Geplaatst door Digital Enterprises

New Skool Media gaat een samenwerking aan met online mediahuis Digital Enterprises

New Skool Media gaat een samenwerking aan met Online Mediahuis Digital Enterprises. Een substantieel deel van de online traffic zal automated gemonatized gaan worden door Next Day Media, een 100% dochter van Digital Enterprises. In de toekomst zullen beide partijen nadere samenwerkingsmogelijkheden met betrekking tot de online titels van New Skool Media en ONE Business nader aftasten. Enkele bekende titels uit het portfolio zijn Elsevierweekblad.nl, Beurs.nl, Beleggersbelangen.nl, Formule1.nl en Fiets.nl.

De Sales tak van mediahuis Digital Enterprises: Next Day Media is een publishing trading desk en is gespecialiseerd in RTB online advertising. Next day Media richt op de omzetgroei van de online titels binnen New Skool Media en ONE Business. New Skool Media en ONE Business halen hiermee een sterke digitale partner in huis om naast hun sterke print activiteiten ook online grote stappen vooruit te zetten en hiermee future proof te zijn. Door de samenwerking met Digital Enterprises halen NSM en ONE expertise en ervaring in huis om het maximale rendement uit de traffic op hun titels te halen. We beginnen de samenwerking dus met het volledig monetizen van de online traffic. Dit is een eerste stap in de richting van een mogelijk bredere samenwerking” aldus Melvin Bostelaar en Pascal Batelaan Managing Directors van Digital Enterprises.

Erwin van Luit, CEO van New Skool Media: “Ik ben ervan overtuigd dat we met Digital Enterprises een partner in huis hebben gehaald die ons helpt om de online omzetten te optimaliseren. En dat is voor een uitgeverij als de onze belangrijk: naast de focus die we aanbrengen op offline en online abonnementen-omzet is het fijn dat we een partner hebben die ons verder helpt om in deze uitdagende markt de online advertentieomzet omhoog te stuwen.”

New Skool Media is in 2014 opgericht door Cor Jan Willig en Rob Koghee en bestaat uit de werkmaatschappijen New Skool Exploitatie, ONE Business en Columbus. Het portfolio van New Skool Media bestaat inmiddels uit 23 titels.

Digital Enterprises is in 2015 opgericht door Pascal Batelaan, Rob Kurvers en Melvin Bostelaar. Door een samenvoeging van hun bestaande activiteiten, een publishing trading desk, een development huis en een aantal bekende online titels, waarmee het alle key competenties voor het online medialandschap verweven heeft in één online mediahuis en hiermee als één brand naar buiten treedt. Next Day Media het sales huis van Digital Enterprises monetized meer dan 135 websites in Nederland met maandelijks meer dan 650 miljoen impressies. De publishing tak van Digital Enterprises bereikt maandelijks meer dan 8 miljoen unieke bezoekers, 2 bekende titels zijnVoetbalprimeur.nl met maandelijks ruim 3 miljoen unieke bezoekers, en BabyBytes.nl met maandelijks 800.000 unieke bezoekers.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht