Industry Wire

Geplaatst door Newslab

NewsLab breidt influencer marketing team uit

Amsterdam, 17 oktober 2018 – PR-bureau NewsLab breidt haar digital team uit met de komst van Leonie Oude Elferink als Influencer Marketing & Digital Specialist. Zij gaat de klanten van het bureau adviseren over hun online- en influencerstrategie. Ook krijgt ze als PR-adviseur diverse klanten onder haar hoede.

Leonie (24) startte al op haar 18e in de PR-wereld met een stage bij millennial consultancy Kult&Ace. Daarna deed ze ervaring op bij G-Star RAW en Marie Claire. Haar eerste vaste rol vervulde ze bij IMA – Influencer Marketing Agency, waar ze 2,5 jaar werkte als Influencer Project Manager. Aansluitend was ze bij Merktroubadour als PR & Content Consultant verantwoordelijk voor klanten zoals Pernod Ricard, Menzis en Jantje Beton.

Talitha Dirkzwager, Managing Director bij NewsLab, licht de keuze voor Leonie als nieuw teamlid toe: “NewsLab werkt al jaren regelmatig met influencers samen voor het delen van authentieke merkverhalen. Influencer marketing maakt nu zo’n groot deel uit van onze werkzaamheden, dat het toevoegen van een specialist op dit vlak welkom was. Iemand met inzicht in de beste tools en data om samenwerkingen op waarde te schatten. Dat hebben we gevonden in Leonie. Een jong talent dat al zes jaar bezig is met het vak en daar op een frisse manier naar kijkt. Daarnaast is de online ervaring die ze meeneemt heel waardevol.”

Leonie over haar stap naar NewsLab: “Als digital native neem ik klanten graag mee in de online wereld van influencer marketing en social media. Het PR-vak is zodanig veranderd, dat merken hier niet meer omheen kunnen. Of je je verhaal nu wil delen via journalisten, influencers of direct met de doelgroep op social: uiteindelijk draait het allemaal om een sterk, geloofwaardig merkverhaal dat mensen willen doorvertellen. En dat is precies waar ik zo naar uitkijk bij mijn nieuwe uitdaging bij NewsLab: klanten breder adviseren over een 360-graden-communicatiestrategie.”

———-

Over NewsLab
NewsLab is een creatief PR-bureau voor Marketing PR en Corporate PR. Ons team bestaat uit ervaren adviseurs en jong PR-talent. Een mix van mensen met uiteenlopende vaardigheden in strategie, creatie, tekst, mediarelaties, influencer marketing en digital PR. Nieuwsgierigheid is onze bindende factor. Naar onze klanten, hun markt, ons eigen vakgebied en alles wat daarin gebeurt. Ons team heeft ervaring in diverse sectoren, zoals Food & Drinks, Finance, Retail, Travel, Consumer Tech, Interieur en Entertainment. We werken onder andere voor ABN AMRO, Atos, Bavaria, Canon, Center Parcs, CTBE (Curaçao), De Hypotheker, Hogeschool Rotterdam, Jacobs Douwe Egberts, HEMA, Jumbo, Kruidvat, La Place, Nederlandse Loterij, New10 en SUEZ. www.newslab.nl

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht