Nexenta introduceert wereldwijd kanaalprogramma voor de Software Defined Storage-markt en stelt nieuwe kanaaldirecteur aan

Nexenta, leverancier van Software Defined Storage (SDS)-oplossingen, maakt bekend dat het een nieuw kanaalprogramma introduceert en een nieuwe kanaaldirecteur aanstelt. Channel-veteraan Don Lopes zal zorg dragen voor het succes van de go-to-marketstrategie van Nexenta, die volledig op het kanaal is gericht. Het nieuwe Nexenta Partner Program (NPP) biedt value added distributors, value added resellers, systeemintegrators en dienstverleners in alle delen van de wereld de mogelijkheid om klanten te voorzien van SDS-oplossingen waarmee zij de eerste stappen kunnen zetten naar een volledig softwaregedefinieerde organisatie.
Lopes en zijn team hebben een wereldwijd programma ontwikkeld dat kanaalpartners in staat stelt om de verkoop van softwaregedefinieerde oplossingen te stimuleren en optimaal te profiteren van de kansen die deze snel groeiende markt hen te bieden heeft. Daarbij kunnen zij profiteren van de volgende voordelen:
• Een vereenvoudigd, uit twee niveaus opgebouwd programma ter ondersteuning van toegewijde Nexenta-partners
• Een nieuw programma voor dealregistratie waarmee partners hun
winstmarge kunnen verhogen
• Een herzien Marketing Development Fund Program dat partners nieuwe
zakelijke kansen biedt
• Nieuwe tools voor verkoopondersteuning zoals de NPP Sales Starter
Kit, die partners helpt om hun verkoopsucces te bespoedigen • De aanstelling van channel sales managers ter ondersteuning van de verkoop- en marketingactiviteiten van partners
Het NPP is ontwikkeld voor kanaalpartners wereldwijd die het volledige aanbod van SDS-oplossingen van Nexenta willen aanbieden, beheren en ondersteunen. Het programma promoot, ondersteunt en beloont partners die klanten voorzien van presales- en aftersales-diensten met toegevoegde waarde. Don Lopes, die eerder actief was bij SYNNEX, zal als nieuwe kanaaldirecteur bij Nexenta het nieuwe wereldwijde kanaalprogramma overzien. “Nexenta wint als ons kanaal wint”, aldus Lopes. “We willen ervoor zorgen dat onze partners over alle middelen, relaties en incentives beschikken die ze nodig hebben om succes te boeken. Het Nexenta Partner Program voorziet in al deze zaken, en helpt ons om samen met onze kanaalpartners de groei van de wereldwijde SDS-markt te stimuleren”.
Om kanaalpartners nader te informeren over het Nexenta Partner Program organiseert Nexenta een reeks van webinars. De eerste hiervan vindt plaats op vrijdag 20 juni om 19:00 CET. Klik hier voor deelname (http://www.nexenta.com/nppwebinars). Voor vragen over het NPP kunt u terecht bij partnernetwork@nexenta.com. Meer informatie is beschikbaar op http://nexenta.com/partners/nexenta-partner-program.
Ondersteunende citaten Nederlandse partners:
“We zijn vereerd om deel uit te maken van het nieuwe partnernetwerk van Nexenta”, zegt Patrick van Helden, pre-sales manager bij Proact Benelux.
“Dankzij het volledig op software gebaseerde model van Nexenta zijn we goed gepositioneerd om onze klanten toegevoegde waarde te bieden met een uitgekiende aanpak die een combinatie van hardware, diensten en aanvullende storage-oplossingen omvat”.
“Het nieuwe partnernetwerk van Nexenta biedt ons belangrijke nieuwe kansen”, aldus Richard Aitink, storage account manager bij het Nederlandse Storius (http://www.storius.nl/). “Er zijn teveel bedrijven die een graantje mee willen pikken van het succes van Software Defined Storage, maar aan de oplossingen van één leverancier zitten vastgepind. Onze klanten vragen om keuzevrijheid, en het NPN biedt ons de middelen om te voorzien in de groeiende vraag naar SDS zonder de opties van onze klanten in te perken”.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.