Industry Wire

Geplaatst door Merlin Creatives

Nieuw agency lanceert met cross-channel communicatie; focus op uniforme merkbeleving

Den Haag, maart 2015 – Mark Stadhouders en Albert Hartwig beginnen samen een nieuw digitaal bureau op het gebied van engagement marketing: Merlin Creatives (www.merlincreatives.com). Beide oprichters hebben gewerkt voor internationale A-merken en gaan hun schat aan ervaring op het gebied van online consumenten gedrag, service design en CRM profiling inzetten voor sterke cross-channel merkbelevingen.

Het doel van engagement marketing is het creëren van betekenisvolle en relevante interacties met consumenten. Dit is nu cruciaal in elk touchpoint van de digitale klantreis. Nu online consumenten gedrag snel aan het veranderen is, moeten merken een “digital-first” strategie gaan volgen en investeren in een cross-channel digitale klantbeleving. De voordelen daarvan zijn aanzienlijk; onderzoek van de Altimeter group uit 2014 laat namelijk zien dat engagement stijgt met 75%, en dat zorgt weer voor een stijging in traffic (52%), stijging in lead generation en sales (50%), en betere conversie (46%).

Mark Stadhouders, mede-oprichter en Strategy Director: “Door de snelle veranderingen in online consumenten gedrag worden bedrijven steeds vaker geconfronteerd met abrupte digitale transformaties. We leven in een tijdperk van Digitale Darwinisme; pas je aan of riskeer een exit. Merlin Creatives begrijpt dit en knoopt digitale communicatie kanalen aan elkaar zodat we met nieuwe inzichten uit data analyse merken kunnen ondersteunen met betekenisvolle en relevante communicatie. Communicatie die op het juiste moment, in het juiste kanaal, en met de juiste boodschap leidt tot een hogere klantwaarde.”

Albert Hartwig, mede-oprichter en Creative Director: “Wij ontwikkelen cross-channel communicatie. In een tijd van dalende loyaliteit tussen merken en consumenten, een groeiend aantal digitale communicatie kanalen, en een explosie van touchpoints hebben we een nieuw type digitaal buro opgericht. Doordat we zowel aan klant als aan buro zijde hebben gewerkt, zagen we dat de communicatie branche zich vooral richtte op het optimaliseren van individuele communicatie kanalen, zoals e-mail, commerce, social en search. Echter, door de groeiende ervaring van consumenten met digitale communicatie, groeit ook de behoefte aan een uniforme digitale merkbeleving. We hebben Merlin Creatives opgericht om met onze kennis van persoolijke cross-channel communicatie voor merken een sterkere en waardevolle klantrelatie op te bouwen.”

Over Merlin
Merlin Creatives is opgericht begin 2015 door Mark Stadhouders en Albert Hartwig. Volgens de legende was Merlin een adviseur van Koning Arthur. Merlin bracht de koninkrijken bij elkaar en dit resulteerde in langdurige rijkdom en voorspoed. Merlin Creatives heeft ook als doel om merken te adviseren op het gebied van cross-channel communicatie marketing, en te zorgen voor sterkere engagement en hogere klantwaarde.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht