Industry Wire

Geplaatst door DDMA

Nieuw DDMA-whitepaper en onderzoek over cookieless world

Amsterdam, 25 april 2022 – Data-driven marketing is op dit moment met een ongekende transformatie bezig. Zowel wetgevers als tech-partijen nemen privacybevorderende maatregelen en de consument wordt steeds privacybewuster. Daarom kondigt DDMA vandaag een nieuwe whitepaper en een serie events aan. Ook zet de branchevereniging de jaarlijkse DDMA Barometer wederom in het teken van het verdwijnen van third-party cookies.

Alles wat je moet weten over de cookieless world

Vijf DDMA Commissies (Data, Decisions & Engagement, Digital Marketing Transformation, Social Media, CRO en Search) sloegen afgelopen najaar de handen ineen voor een serie van 3 Deep Dives over de cookieless world. De nieuwe whitepaper bevat de belangrijkste inzichten uit deze eventserie, aangevuld met actuele updates uit de eerste maanden van 2022. In de whitepaper is onder meer te lezen waarom de cookieless world een kans is, hoe compliant om te gaan met first-party data en wat de meest uitdagende measurement-dilemma’s (en oplossingen) zijn. Zo bevat dit document alles wat marketeers nu moeten weten over de cookieless world. De DDMA Whitepaper: Cookieless world – dit moet je nu weten is te downloaden op ddma.nl.

Onderzoek naar stand van zaken bij organisaties

In de Barometer van 2021 onderzocht DDMA al hoe goed organisaties zijn voorbereid op een wereld zonder cookies. Ook dit jaar richt dit jaarlijkse onderzoek zich op de manier waarop organisaties met het verdwijnen van third-party cookies omgaan en met welke alternatieven zij bezig zijn. Zo meet de branchevereniging de voortgang en veranderingen in de branche. DDMA roept professionals uit de hele data-driven marketingsector op de enquête in te vullen – dat kan via deze link.

Van cookieless world naar privacy-first world

De whitepaper en de Barometer vormen bovendien het startschot om deze thematiek in 2022 breder aan te pakken. Het verdwijnen van third-party cookies is namelijk onderdeel van een grotere beweging. Daarom verbreden DDMA’s kennisactiviteiten zich dit jaar van een cookieloze wereld naar een privacy-first wereld. Voortbordurend op de vorige serie organiseren de Commissies Data, Decisions & Engagement en Digital Marketing Transformation een nieuwe reeks van drie Deep Dives over het realiseren van een consistente klantbeleving over meerdere kanalen in een privacy-first wereld. Uiteraard met praktijkcases (van onder meer Philips en FD Media Groep) en aandacht voor ethiek en actuele ontwikkelingen vanuit wetgevers, consumenten en tech-partijen. Aanmelden kan via ddma.nl.

Over DDMA

DDMA is de grootste branchevereniging voor datagedreven marketing, sales en service. Wij zijn een netwerk van adverteerders, non-profits, uitgevers, bureaus en tech-leveranciers die data op een innovatieve en verantwoorde manier inzetten voor interactie met consumenten. Met kennis en advies helpen wij onze leden datagedreven en klantgericht te werken, een visie op datagebruik te ontwikkelen en om te gaan met wettelijke veranderingen. Ook geven we onze leden een stem in Den Haag en Brussel en professionaliseren we de sector door het ontwikkelen van zelfregulering.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht