Geplaatst door McAfee

Een nieuw McAfee gaat zich inzetten voor een veiliger toekomst

Schiphol-Rijk, 4 april 2017 – McAfee, de wereldwijd vertrouwde leverancier van securityoplossingen, maakt bekend dat het met ingang van vandaag opereert als een nieuw, zelfstandig bedrijf. Als zelfstandige onderneming is McAfee een van de grootste bedrijven ter wereld dat zich uitsluitend richt op cybersecurity. Met als fundament de overtuiging ‘Together is Power’, zal het nieuwe McAfee zijn security oplossingenplatforms verder uitbreiden, zodat klanten cyberdreigingen effectief kunnen identificeren en daarop op een goed gestructureerde wijze kunnen reageren.

De lancering van McAfee markeert de afronding van de eerder aangekondigde investering door TPG en Intel Corporation (INTC), met als doel het creëren van een onafhankelijk cybersecuritybedrijf met aanzienlijke financiële, operationele en technologische middelen. Daarnaast maakt McAfee bekend dat investeringsmaatschappij Thoma Bravo via een overeenkomst met TPG een minderheidsbelang neemt in de nieuwe onderneming. Zoals al eerder bekendgemaakt, behoudt Intel een aandeel van 49 procent.

Met de hulp van zijn nieuwe investeringspartners zal McAfee zijn marktfocus nog verder aanscherpen, zijn platform verder ontwikkelen en zich richten op nieuwe financiële, operationele en technologische investeringen. Zo wil het bedrijf optimaal kunnen inspelen op de enorme wereldwijde groeikansen op het gebied van cybersecurity. Intel senior vice president en general manager Christopher Young krijgt als chief executive officer de leiding van het nieuwe McAfee. TPG-partner Bryan Taylor wordt chairman of the board.

“Cybersecurity is de grootste uitdaging van deze tijd. Het is een belangrijk punt van zorg voor ouders, executives en wereldleiders”, zegt Christopher Young, CEO van McAfee. “Als zelfstandig bedrijf met een heldere doelstelling heeft McAfee de wendbaarheid om mensen, technologie en organisaties te verenigen tegen onze gemeenschappelijke tegenstanders en om onze technologische toekomst veilig te stellen.”

“Wij bieden Chris Young en het McAfee-team onze volledige steun bij het opzetten van een van de grootste, puur op cybersecurity gerichte ondernemingen”, zegt Brian Krzanich, Intel CEO. “Security blijft belangrijk voor Intel en naast ons aandeelhouderschap en verdere samenwerking met McAfee, zal Intel security- en privacyfunctionaliteit blijven integreren in onze producten. Van de cloud tot miljarden slimme en verbonden apparaten.”

“Sinds zijn oprichting heeft McAfee zich gewijd aan het bieden van toonaangevende cybersecurityoplossingen voor klanten”, zegt Brian Taylor, partner bij TPG Capital en chairman of the board bij McAfee. “Het voortdurende commitment aan productinnovatie, een uitgebreid partnerecosysteem en superieure klantenservice hebben geresulteerd in een vertrouwd merk dat als zelfstandige onderneming verder zal groeien. We kijken uit naar de samenwerking met het bedrijf en met onze partners om de groei te versnellen. Gezamenlijk blijven we bouwen aan een toonaangevend cybersecurityplatform dat klanten beschermt in de snel veranderende wereld van vandaag.”

“McAfee is een wereldwijde organisatie met een historie van 30 jaar. Het is een vertrouwd merk dat over de hele wereld bekend staat om zijn innovatie en samenwerkingsvermogen. Gezien het feit dat we ons al jaren focussen op de securitysoftwaresector, zien we enorme kansen voor McAfee om te blijven groeien en innoveren”, zegt Seth Boro, een managing partner bij Thoma Bravo. “Onze enorme kennis van deze sector en onze historie in het helpen bouwen van succesvolle ondernemingen zal het nieuwe McAfee zeker ten goede komen. We kijken er dan ook naar uit om McAfee, samen met het managementteam en met onze collega’s bij TPG en Intel, te begeleiden naar een nieuwe groeifase.”

Het nieuwe McAfee
Het bedrijf heeft tevens een nieuwe strategische visie gepresenteerd, gefocust op innovatie, vertrouwen en samenwerking.

Innovatie
McAfee telt ruim 7.500 van de meest getalenteerde cybersecurityprofessionals in de industrie. Het bedrijf is tevens houder van ruim 1.200 patenten op het gebied van securitytechnologie en ontvangt regelmatig awards voor zijn producten. Ook McAfee Labs, een van ’s werelds meest vooraanstaande informatiebronnen op het gebied van cyberdreigingen, maakt deel uit van McAfee. Dankzij de mensen, de technologie en de kennis van McAfee zijn de oplossingen van het bedrijf in staat om verbanden te leggen op basis data afkomstig van miljoenen sensoren. De resulterende informatie vormt de basis voor nieuwe innovaties en de volgende generaties van McAfee-producten.

Vertrouwen
Vanaf het moment dat de eerste worm werd losgelaten op het internet (in 1988) tot de massale distributed denial of service (DDoS) aanval door het Mirai-botnet in 2016, heeft de cybersecuritysector een exponentiële groei gezien van zowel het volume als de verscheidenheid van cyberaanvallen. De afgelopen drie decennia heeft McAfee het vertrouwen van consumenten, bedrijven en overheden gewonnen met concrete, praktische oplossingen om deze dreigingen aan te pakken. De producten en oplossingen van McAfee beschermen dagelijks ruim 3,7 miljard endpointsystemen, bij onder andere 87% van de grootste banken ter wereld en Fortune 100-ondernemingen, en ruim 250 miljoen consumentensystemen.

Samenwerken
McAfee gelooft in de kracht van samenwerken. Alleen als mensen, technologie en organisaties met elkaar samenwerken kunnen kan we wereld veiliger worden. Het partnerprogramma McAfee Security Innovation Alliance telt wereldwijd ruim 135 partners. Het afgelopen jaar hebben ruim 30 partners integraties gerealiseerd met de McAfee Data Exchange Layer (DXL), of hebben hun plannen hiervoor aangekondigd. DXL is de communicatie-infrastructuur die real-time interactie mogelijk maakt tussen applicaties.

Over McAfee
McAfee is een van ’s werelds grootste onafhankelijke cybersecuritybedrijven. Geïnspireerd door de kracht van samenwerking, creëert McAfee zakelijke en consumentenoplossingen die de wereld veiliger maken. Kijk voor meer informatie op www.mcafee.com.

Over Intel
Intel verlegt de grenzen van technologie om zo ongekende belevingen mogelijk te maken. Meer informatie over Intel is te vinden newsroom.intel.com en intel.com.

Over TPG
TPG is een vooraanstaande wereldwijde investeringsmaatschappij. Het bedrijf is opgericht in 1992 en beheert ruim $74 miljard aan middelen. Het bedrijf heeft vestigingen in Austin, Beijing, Boston, Dallas, Fort Worth, Hong Kong, Houston, Istanbul, Londen, Luxemburg, Melbourne, Moskou, Mumbai, New York, San Francisco, São Paulo en Singapore. Het investeringsportfolio van TPG bestrijkt een breed scala aan investeringsmogelijkheden, waaronder private equity, groeifinanciering, vastgoed, credit en public equity. TPG wil dynamische producten en opties creëren voor zijn investeerders. Tevens streeft TPG naar discipline en operationele kwaliteit in zijn investeringsstrategie en in de prestaties van zijn portfolio. Kijk voor meer informatie op www.tpg.com.