Industry Wire

Geplaatst door Getnoticed

Nieuw tv-programma over recruitment, hr en arbeidsmarkt

Nederweert – In samenwerking met RTL Z en Stokvis Content produceert digital recruitment agency Getnoticed een gloednieuw tv-programma over recruitment- hr en arbeidsmarkt voor ondernemend Nederland. De eerste van 8 afleveringen wordt uitgezonden op 2 januari 2022 met de titel ‘How to get noticed’.

Arbeidsmarkt-, hr- en recruitmentvraagstukken
In elke aflevering wordt één groot, veelvoorkomend vraagstuk van één organisatie aangepakt op een creatieve (en soms ook geheel eigen) wijze. Qua type vraagstukken kan je denken aan: hoe haal je schaars talent binnen? Hoe werf je personeel met een klein budget? Hoe lanceer je een vitaliteitsprogramma, of hoe kun je echt opvallen als werkgever in een competitieve arbeidsmarkt?

Door wie
‘How to get noticed’ wordt gepresenteerd door Arjan Elbers en Nigaio Wijnen. Beide heren zijn bekende experts in de wereld van recruitment en arbeidsmarktcommunicatie. Door Elbers en Wijnen samen te laten werken met andere vakexperts worden er interessante dialogen in beeld gebracht. Veel sterke denkrichtingen passeren dan ook de revue.

Het concept van het programma komt uit de koker van Elbers. Hij verbaasde zich er al langer over dat er nog geen tv-programma was gericht op de b2b-kant van arbeidsmarkt, hr en recruitment. Hierover zegt Elbers: “Het mooiste vak ter wereld verdient een sterk eigen format op RTL Z. En ik ben er dan ook echt trots op dat dit gelukt is.”

Voor wie
Het programma wordt geproduceerd voor ondernemend Nederland en dan met name voor ondernemers, managers en directeuren. Hoe komen zij door de pittige jaren 20 heen? Experts uit recruitment- en arbeidsmarktcommunicatie Nederland bieden informatie én inspiratie. Ook arbeidsmarkt-, hr- en recruitmentprofessionals kunnen nieuwe ideeën opdoen om zelf toe te passen in hun dagelijkse werk.

Programma
Er wordt altijd gestart met de introductie van de organisatie achter de schermen. Elbers en Wijnen inventariseren het vraagstuk en ontwikkelen aansluitend beiden een plan. Vervolgens gaan zij hun eigen weg om binnen 24 uur met de beste oplossing terug te komen voor het betreffende vraagstuk. Hiervoor laten ze zich adviseren door experts en bedrijven uit allerlei vakgebieden. De twee plannen worden vervolgens in de boardroom van de organisatie bekendgemaakt en gepitcht aan de directie. Het beste plan wint en wordt aangenomen door de directie van de organisatie.

Een vast onderdeel van het programma is een expert die drie tips geeft aan de hulpvragende organisatie. Dit gaat over veelvoorkomende thema’s, zoals het publiceren van online vacatures, uitzenden of hr-administratie. Dit onderdeel sluit altijd aan bij het vraagstuk van de organisatie en wordt standalone gepresenteerd in de aflevering. Het programma laat zien dat vraagstukken in arbeidsmarkt, hr en recruitment altijd meer dan één mogelijke oplossing hebben. Deze experts komen uit de stal van de vaste partners van het programma: AFAS, People First, Nationalevacaturebank.nl en MyTalentboard.

‘How to get noticed’ gaat over inhoud. De stijl is informatief, dynamisch, inspirerend én met een vleugje humor. En natuurlijk zit er een competitie-element in, omdat beide experts hun eigen plan het beste vinden. Het format heeft een duidelijke opbouw: introductie hulpvraag, creatie van plan met experts, pitch aan directie en keuzemoment. Dit maakt het boeiend voor de kijker om van begin tot eind te blijven kijken. Welke plannen worden er gemaakt en met welk plan gaat de organisatie aan de slag?

Vanaf zondag 2 januari 2022 worden de 8 wekelijkse afleveringen van ‘How to get noticed’ uitgezonden op RTL Z. Elke aflevering duurt 22 minuten netto en wordt driemaal herhaald (ook op RTL 7 na Business-Class).

De productie is op dit moment op zoek naar acht grote organisaties met een vraagstuk waar het programma gemaakt kan worden. Meer informatie (en aanmelden kan) via: https://www.getnoticed.nl/how-to

Over Getnoticed
Getnoticed is een digital recruitment agency met vestigingen in Nederweert en Amsterdam. Voor organisaties waaronder ABN-AMRO, T-Mobile, VDL, CBR, Randstad en Scania werkt Getnoticed aan bereik en conversie binnen recruitment. Het is de missie van de agency om directe werkgevers en commerciële arbeidsbemiddelaars succesvol te laten zijn in online recruitment. Dit lukt onder andere door het creëren van werken-bij websites- en recruitmentsites. Voor meer informatie, kijk op www.getnoticed.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht