Geplaatst door Currence

Nieuwe iDEAL-licenties voor Handelsbanken en Buckaroo

Na Moneyou en NWB zijn Buckaroo en Handelsbanken de derde en vierde nieuwe iDEAL-licentiehouders in 2018. Handelsbanken is de twaalfde iDEAL-issuer waarvan de rekeninghouders voortaan met iDEAL kunnen betalen. Buckaroo is de elfde acquirer voor iDEAL die betaaldienstverleners (CPSPs) en acceptanten (webwinkels) op iDEAL mag aansluiten.

Dankzij deze nieuwe licentiehouders is het bereik van iDEAL verder toegenomen, onder rekeninghouders in Nederland en onder aanbieders van betaaldiensten in binnen- en buitenland. Betaaldienstverleners en acceptanten krijgen met acquirer Buckaroo een extra keuze voor de verwerking van hun iDEAL-betalingen. “Stabiliteit en vertrouwen zijn voor onze merchants van groot belang. iDEAL is een gegarandeerde betaling en nog steeds veruit de meest gebruikte betaalmethode in Nederland,” aldus CEO Paul Scholten van Buckaroo. “Als payment service provider en iDEAL-acquirer bieden we strategische meerwaarde aan onze merchants.”

Handelsbanken biedt met iDEAL een volwaardig pakket betaaldiensten voor zijn klanten. “Binnen ons Particulier Pakket voegen we nu iDEAL toe. Een zeer mooie aanvulling aangezien het grootste deel van de internetaankopen met iDEAL wordt gedaan,” stelt Jens Wiklund, CEO van Handelsbanken Nederland. “Voor onze klanten biedt het gemak om hun dagelijkse bankzaken te doen. Voor Handelsbanken is het een mooie stap in de doorontwikkeling van de propositie voor onze klanten.”

Piet Mallekoote, directeur van Currence iDEAL is verheugd met deze snelle aanwas van iDEAL-licentiehouders: “De uitbreiding met Handelsbanken en Buckaroo onderstreept het belang van iDEAL als Nederlands populairste collectieve online betaalmiddel. De vele aanbieders van iDEAL zijn de sleutel tot ons succes. Meer dan 70 acquirers en CPSPs bieden iDEAL aan in binnen- en buitenland, aan meer dan 100.000 webwinkels met ruim 12 miljoen klanten bij Nederlandse banken die iDEAL ondersteunen.”