Geplaatst door YoungCapacity

Nieuwe intermediair YoungCapacity sales brengt salesafdelingen en salestalent met elkaar in verbinding

Amersfoort, 12 april 2017 – YoungCapacity sales is een nieuwe intermediair in de recruitmentmarkt, die bemiddelt tussen B2B-dienstverlenende organisaties en hbo(+)-geschoolde, commerciële professionals. YoungCapacity sales haalt optimaal rendement uit commercieel talent en daarmee uit salesafdelingen. YoungCapacity sales gelooft in talentvol verbinden. Het bedrijf koppelt de intrinsieke ontwikkelingsbehoefte van de klant en de medewerker aan elkaar. Deze gemeenschappelijke drijfveer maakt van klant en medewerker een team en dat resulteert in een win-winsituatie.

Bart Faken, oprichter van YoungCapacity sales, merkte in de praktijk dat veel salesafdelingen worstelen met dezelfde uitdagingen. Over het algemeen hebben zij grote moeite met het vinden van ervaren professionals die naadloos aansluiten bij de cultuur en werkwijze van een bedrijf. Automatisering en nieuwe technologieën hebben namelijk een flink aantal veranderingen teweeggebracht, waardoor het coachen van meer ervaren medewerkers bedrijven relatief veel tijd kost. De vraag naar minder ervaren salestalenten neemt nu dan ook toe, omdat zij zichzelf meestal nog geen specifieke werkwijze hebben aangeleerd en daardoor beter zijn af te stemmen op de specifieke behoeften van de klant.

YoungCapacity sales wil salesafdelingen bij deze uitdagingen helpen en zet daarvoor zijn eigen inhoudelijke saleskennis en praktische ervaring in. Het bedrijf legt eerst zorgvuldig vast wat de doelstellingen en knelpunten van de salesafdeling zijn, en welke oplossingen daarvoor mogelijk zijn. Op basis daarvan richt YoungCapacity sales in het eigen opleidingstraject – YourCapability – een gericht programma voor een salesmedewerker in. Op deze manier sluit het salestalent nauw aan op wat de salesafdeling nodig heeft.

Het YourCapability-programma is volledig toegespitst op de carrièrefase waarin het salestalent zich bevindt en biedt intensieve begeleiding op het gebied van verkoopgesprekken, klantrelatie en persoonlijke ontwikkeling. Op deze manier helpt YoungCapacity sales salestalenten bij het opbouwen van een gedegen carrière die aansluit op hun studie, en zijn de kandidaten verzekerd van een sterkere positie in de arbeidsmarkt.

Faken: “YoungCapacity sales richt zich op minder ervaren salestalenten, omdat zij niet terugdeinzen voor hedendaagse veranderingen, een hoge ontwikkelingsbehoefte hebben en zich makkelijk aanpassen. YoungCapacity sales rekruteert mensen met de juiste opleidingsachtergrond, die beschikken over social intelligence en oog voor detail. En met ons speciale opleidingsprogramma zorgen we ervoor dat we dit talent aan de juiste salesafdeling verbinden. Zo zijn salesafdelingen niet langer onnodig veel tijd kwijt aan het inwerken van nieuw personeel en bereiken ze sneller hun doelstellingen.”

##

Over YoungCapacity sales
YoungCapacity sales bemiddelt als intermediair tussen B2B-dienstverlenende organisaties en hbo(+)-geschoolde, commerciële professionals. Door de klant en salestalent te verbinden, realiseert YoungCapacity sales commercieel resultaat en een sterk salesteam aan de zijde van de klant, en helpt het salestalent de carrièredoelstelling te behalen. De organisatie neemt alleen salestalenten met hoge potentie en relatief weinig ervaring in dienst. Deze talenten worden vervolgens onder begeleiding naar een hoger niveau getild, waardoor goede matches met klanten te realiseren zijn. Het bedrijf startte in maart 2017 met zes medewerkers. Meer informatie is te vinden op www.youngcapacity.nl.