Geplaatst door DCMN

Nieuwe periode van groei voor de reclame-industrie: 58% van de Nederlandse marketeers rekent op een budgetverhoging in 2022

Amsterdam / Berlin, 9 December 2021: DCMN, de growth marketing partner voor digitale merken, heeft vandaag zijn Global Growth Guide gepubliceerd: een nieuw rapport waarin wordt gekeken naar de doelen, strategieën en uitdagingen van marketeers voor 2022. De resultaten wijzen op een nieuwe periode van groei voor de industrie. 66% van de wereldwijd bevraagde marketeers verwachten dat hun budget volgend jaar zal stijgen. Onder Nederlandse marketeers verwacht 58% een stijging en 35% een gelijkblijvend budget.

Het onderzoek, uitgevoerd door Censuswide in opdracht van DCMN, bevraagde 600  marketeers in de VS, het VK, Frankrijk, Nederland, Duitsland en India. De resultaten schetsen hoe het marketinglandschap is veranderd na twee  tumultueuze jaren  en in hoeverre  merken 2022 optimistisch tegemoet gaan.

Enkele hoofdpunten uit de resultaten zijn:

1. Goed nieuws voor media- en reclamebureaus, want 75% van de Nederlandse respondenten is van plan om de komende 12 maanden meer uit te geven aan hun  bureaus.
  2. Formats en advertentiekanalen waar Nederlandse marketeers zich meer op will  in 2022 zijn podcasts, mobile en connected TV. Met name podcasts zijn in trek vanwege de sterke connectie met specifieke doelgroepen en het feit dat productie minder tijd en budget vergt in vergelijking met video.
  3. Wereldwijd zegt 66% van de marketeers zich voornamelijk te richten op de lange termijn branding. 31% heeft performance marketing als hoofddoel. Met 71% zijn Nederlandse marketeers, op de Franse collega’s na, het meest gericht op lange termijn branding,

Matthias Riedl, CEO and Co-Founder at DCMN merkt op: “There’s no doubt it’s been a tough couple of years for the ad world – but this research shows that the industry is bouncing back. Spending on advertising and agencies is going up, channels like CTV and podcasts offer exciting new ad formats with which to experiment, and marketers are increasingly engaging with important social and structural concerns like sustainability and inclusivity.

Voor meer inzichten en data, kunt u het rapport (in het Engels) hier downloaden.

Over DCMN

DCMN (www.dcmn.com) is de growth marketing partner voor digitale ondernemingen en startups. De holistische, data-gedreven benadering van het bedrijf combineert technologie met de ervaring van experts om de toekomstige marktleiders te laten groeien.

Vanuit het hoofdkantoor in Berlijn en vijf internationale kantoren op drie continenten voorziet DCMN klanten van de instrumenten om efficiënt te groeien in hun thuismarkten en daarbuiten. Dat doen zij met creatie, media plannen of groeistrategieën. Dit alles wordt ondersteund met DCMN tools, gebaseerd op meer dan tien jaar ervaring.

DCMN, onafhankelijk en onder leiding van de eigenaren, is gestart in 2010 door Andreas Dengler en Matthias Riedl. Inmiddels heeft DCMN al bijna 400 merken geholpen met hun groei waaronder Fairphone, Emma Matras, Ring, Vinted, VanMoof en Wooga.