Nieuwe samenwerking DEPLAY met vijf Nederlandse educatieve appmakers

DEPLAY, ontwikkelaar van educatieve kindertechnologie, heeft een samenwerking aangekondigd met vijf veelbelovende appontwikkelaars van Nederlandse bodem: Jungle de Bungle, KLOMP! Kids, BookaBooka, Kidiyo en KlankKr8 (ontwikkeld door het RID). De apps zijn in nauwe samenwerking met pedagogen en kinderpsychologen ontwikkeld en vormen een uitbreiding van het aanbod op de DEPLAY Kids Tablet.
“Geen Silicon Valley-hype of goedkope kopie, maar écht Nederlands maatwerk waar we ongelooflijk trots op zijn,” zegt Luuk Waterschoot, oprichter van DEPLAY.
Onderwijs en veiligheid centraal
De DEPLAY Kids Tablet heeft goedkeuring voor gebruik in het onderwijs en is op veel basisscholen te vinden. Het apparaat bundelt ruim twintig veilige, Nederlandstalige apps die zijn getest en aanbevolen door mediacoaches, cyberjuffen en andere specialisten. “We gaan veel verder dan alleen hardware: we leveren een complete, pedagogisch verantwoorde leerervaring,” aldus Waterschoot.
Alle producten van DEPLAY voldoen aan de strengste Europese veiligheidsrichtlijnen, inclusief CE-keuring. Toegang tot social media of ongeschikte apps is uitgesloten. “We combineren de nieuwste technologie met de strengste veiligheidsrichtlijnen, zodat ouders zorgeloos hun kinderen kunnen laten ontdekken,” zegt Waterschoot.
Vooruitblik: AI en nieuwe functies
DEPLAY ziet een duidelijke rol voor technologie in de opvoeding van kinderen. “Meer technologie, meer AI, meer schermtijd, daar kunnen we niet omheen. De vraag is niet of kinderen hiermee opgroeien, maar hoe,” stelt Waterschoot. Volgens hem wordt de nadruk in de toekomst minder gelegd op feitenkennis, en meer op digitale vaardigheden, soft skills en kritisch denken. “Onze producten helpen kinderen die vaardigheden spelenderwijs ontwikkelen, terwijl ouders de regie houden.”
Groeiende zichtbaarheid
Naast de nieuwe samenwerking met app ontwikkelaars breidt DEPLAY zijn fysieke aanwezigheid verder uit. Het merk is inmiddels verkrijgbaar in 26 MediaMarkt-winkels in Nederland en 12 in België en Luxemburg. “We willen die zichtbaarheid en het vertrouwen van ouders dit jaar verder uitbouwen”, aldus Waterschoot.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.