Nieuwe Snapchat Body Tracking technologie voor het eerst gebruikt door Samsung

Gebruikers van Snapchat kunnen vanaf vandaag een nieuwe Lens uitproberen die gebruik maakt van Snap’s nieuwe 2D full-body tracking technologie. Samsung is de eerste in Nederland die de nieuwe body tracking technologie van Snapchat gebruikt: de innovatieve Lens heeft een hoofdrol in de online campagnevideo voor de nieuwe Galaxy S20 FE, ontwikkeld door social content bureau Blauw Gras.
‘Bij Samsung zijn wij altijd bezig met innoveren,’ zegt Gerben van Walt Meijer, Marketing Manager Mobile bij Samsung Nederland. ‘Deze nieuwe technologie van Snapchat past goed bij onze Galaxy S20 FE, hiermee geven wij gebruikers nog meer tools om zichzelf persoonlijker uit te kunnen drukken via het platform.’
Over 2D Full Body Tracking
Met één van Snapchat’s nieuwste Lens Studio updates wordt beweging nog leuker. Met de komst van 2D Full Body Tracking kun je Lenzen maken die met het hele lichaam meebewegen. In technische termen betekent dit dat er 18 gewrichten worden getrackt en het mogelijk is om in real-time animaties toe te voegen aan een video op basis van lichaamsbewegingen. De nieuwe feature komt vooral goed van pas bij dans challenges, sportsessies of andere manieren om in beweging te blijven.
In de nieuwe Samsung Lens komt een AR-ervaring tot leven zodra de Snapchat-camera het lichaam van de gebruiker detecteert. In de Lens horen Snapchatters muziek en zien ze kleurrijke visuele effecten die hun bewegingen volgen. Gebruikers kunnen ervoor kiezen om automatisch beeld op te nemen om op Snapchat te delen met vrienden.
Credits
Opdrachtgever: Samsung Nederland
Concept campagne: Blauw Gras
Concept Lens: Snapchat in samenwerking met Blauw Gras
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.