Industry Wire

Geplaatst door MPJC

Nieuwe technologie te zien en te beleven op MPJC

Tijdens het Mediapark Jaarcongres op 23 juni zijn diverse nieuwe technologieën te zien en te beleven in Studio 21 op het Media Park. Bezoekers van dit media vakcongres kunnen bijvoorbeeld de HTC Vive ervaren bij de stand van MediaMonks op de MPJC Playground, en interactieve video decors beleven bij de demo opstelling van Chain.

Donderdag 23 juni komt de Nederlandse media-industrie bij elkaar voor het Mediapark Jaarcongres. Een dag vol innovatie en inspiratie rondom het thema ‘The Video Age’.  Naast spraakmakende presentaties van onder andere Jan de Jong (NOS), Maikel Verhaaren (GfK) en Wendy Bernfeld (Rights Stuff) kunnen de bezoekers de ‘Video Age’ aan den lijve ondervinden op de playground van het congres.

Virtual Reality

Digitaal bureau MediaMonks is op MPJC aanwezig met de veelbesproken virtual reality bril de HTV Vive. Met 2 sensoren en de room-scale technologie kun je daadwerkelijk rondlopen in een virtuele wereld en digitale hondjes aaien, pijl-en-boog schieten of je creatieve geest uitproberen met Google’s Tilt Brush. Kom met MediaMonks’s VR experts praten over de mogelijkheden voor de HTC Vive, GearVR, Google Cardboard en meer VR experience op de playground in de foyer.

De SWITCH, gelegen bij de ingang van Studio 21, zal 23 juni worden omgetoverd tot een VR Pop-Up Cinema. In deze bioscoop beleven bezoekers in 10 minuten de laatste VR-films: van horror tot documentaire, van fictie tot fun. De VR Pop-Up Cinema is een samenwerking van Media Park en &samhoud media. De VR Pop-up Cinema is geopend vanaf 09.00 uur tot 17.00 uur en is helemaal gratis, ook voor mensen die niet MPJC bezoeken.

Interactief Video Decor

Ook facilitair bedrijf Chain bouwt een speciale demo opstelling in Studio 21, waar interactief video decor centraal staat. De inzet van video voor effect en weergaven is al geruime tijd een bekend gegeven. De huidige technieken maken het inmiddels mogelijk een volgende stap te zetten: een verdere integratie van video en licht met het traditionele decor. Denk aan live video mapping, combinatie in aansturing van licht en video content en interactieve video decors. Chain laat op MPJC diverse toepassingen zien.

Naast bovengenoemde demo’s zijn Gemeente Hilversum, 3Rivers, Bindinc, Optispeech, Zoomin.TV, FC Klap, Ooyala, United, New Business Radio, TMG, Angrybytes en 24i ook aanwezig op de MPJC Playground in de foyer van Studio 21.

Thema ‘The Video Age’ in korte videosnacks

Op de playground is ook aandacht voor het thema ‘The Video Age’. Bezoekers kunnen een animated gif maken bij de stand van de initiatiefnemers van MPJC: iMMovator, Media Academie en Beeld en Geluid. Beeld en Geluid produceert bovendien een Video quiz tijdens het plenaire programma met spraakmakende video items uit het archief. Daarnaast worden bezoekers van het congres opgeroepen op via snapchat korte videosnacks of foto’s in te sturen die door GoSpooky samengevoegd worden tot een aftermovie van het MPJC, gemaakt door de bezoekers. “Snapchat is een populair communicatiemiddel onder jongeren en wordt gedreven door foto’s en video’s. We dagen onze gasten uit ons op Snapchat te laten zien hun MPJC er voor hen uitzag!’, aldus Monique van Dusseldorp, samensteller van het programma.

Bekijk hier het complete programma, de sprekers line-up van het Mediapark Jaarcongres. Naast het plenaire programma dat in het teken staat van ‘The Video Age’ host het MPJC een aantal gratis te bezoeken expertsessies. In deze verdiepende sessies komen onderwerpen als UHD, Interactief video decor, augmented reality en storytelling aan bod. Een sneak preview van MPJC The Video Age is hier te bekijken. Het Mediapark Jaarcongres is een initiatief van iMMovator Cross Media Network, Media Academie en Beeld en Geluid.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht