Nieuwe vergelijker geeft commissie aan goede doelen

De Zwolse ondernemer Hannes Hilgenkamp lanceert vandaag DeBestePrijs.nl, een vergelijkingssite waar consumenten elektronica prijzen kunnen vergelijken en tegelijkertijd een goed doel kunnen steunen.
Vergelijkingssites krijgen een vergoeding van de winkels die zij tonen. Waar de grote vergelijkers afgelopen tijd vooral het nieuws haalden met het verder uitbuiten van hun machtspositie kiest Hilgenkamp er met DeBestePrijs.nl voor om een deel van zijn commissie weg te geven aan één van vier geselecteerde goede doelen. Bezoekers van de nieuwe vergelijker kunnen na hun online aankoop terugkeren om drie euro te doneren aan Stichting Edukans, Het Vergeten Kind, Fight cancer of Stichting Dierenlot. Op deze manier kunnen consumenten drie euro per aankoop boven de honder euro doneren zonder dat het hen iets kost.
In 2012 was Hilgenkamp nog als John Hill te zien in het tv-programma De Beste Singer Songwriter van Nederland en te horen op 3FM. Nu beweegt hij zich op een heel ander pad. Het partnerschap met goede doelen is uniek en hiermee hoopt Hilgenkamp zowel een steentje bij te dragen aan een betere wereld als een voet tussen de deur te krijgen in de prijsvergelijkingsmarkt. Hilgenkamp: “Door onze lagere kosten hoeven we niet alle commissie inkomsten zelf te houden. En aan wie geef je de commissie op jouw online aankopen liever, aan een beursgenoteerde vergelijkingssite of aan een goed doel?”.
Meer informatie vind je op www.debesteprijs.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.