Industry Wire

Geplaatst door Omniprofiles

Nieuwkomer Omniprofiles levert lifestyleprofielen op basis van email- of IP adres.

Omniprofiles maakt het als eerste bedrijf in Nederland mogelijk rechtstreeks profielen achter kliks in e-mails of achter IP-kliks te creëren. Deze profielen geven de online marketeer inzicht in wie zijn relaties zijn: hoe ziet de samenstelling van het huishouden eruit, welke hobby’s, interesses en productvoorkeuren hebben zij etc. De profielen geven een duidelijk beeld welk type consument welke webpagina bezoekt of op welke links klikt in e-mail. Dit maakt het marketeers gemakkelijk relevante en betekenisvolle content te creëren voor hun ontvanger. De ontvanger is niet per definitie al klant, dat kan ook een lead zijn of ex-klant. Deze profielinformatie speelt in op de toenemende noodzaak onder bedrijven en adverteerders minder bulkcampagnes te verzenden, meer personalisatie en relevantie toe te passen en bij voorkeur getarget. Uiteindelijk is dat het middel om te komen tot een hogere conversie en een betere ROI.
Oprichter/directeur van Omniprofiles Marinka Hengeveld heeft voor deze propositie een strategische samenwerking met 4orange. 4orange is specialist in het verzamelen en beheren van consumenteninformatie en het effectief toepassen hiervan in campagnes voor haar klanten. Samen met 4orange is een methodiek ontwikkeld waarmee deze consumenteninformatie die verkregen is op huishoudniveau, wordt vertaald naar het niveau van e-mailadres of IP-adres.
Marinka Hengeveld: ‘Profielinformatie helpt in het onderscheiden van doelgroepen, waardoor de doelgroep het uitgangspunt wordt van content. Daarmee verbetert het resultaat van online campagnes met 15-20%. Profilering van doelgroepen wordt online nog nauwelijks toegepast, maar nu met Omniprofiles wordt het de online marketeer gemakkelijk gemaakt hier verandering in te brengen. Simpelweg omdat het nu kán’. Peter Severens, directeur 4orange vervolgt: ‘met Omniprofiles breiden wij onze kennis en dienstverlening verder uit met online toepassingen. Onze visie is dat alle off- en online kanalen op het gebied van marketing steeds verder geïntegreerd gaan worden. Deze strategische samenwerking speelt daar alvast op in’ . (www.omniprofiles.nl)

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht