Industry Wire

Geplaatst door CX Company

Nikon gaat in zee met social media specialist CX Company

Nikon Nederland wil fotografen nog meer enthousiasmeren en inspireren via Facebook en Twitter. Daarom gaat Nikon Nederland in zee met social media engagement specialist CX Company. Vanuit het Digital Customer Engagement Center van CX Company in Amsterdam gaat een speciaal opgeleid team het enthousiasme van Nikon-fotografen aanjagen door tips, trucs en complimenten te delen.

“Fotografen met een Nikon-camera zijn betrokken bij het merk. Door meer in te zetten op engagement willen we de merkbeleving versterken”, zegt Olga Hagedoorn van Nikon Nederland. “CX Company is de specialist in Nederland als het gaat om social media engagement voor A-merken.” Technisch complexe vragen worden door de social media agents indien noodzakelijk door gezet naar de helpdesk van Nikon.

Het team van CX Company is de afgelopen periode intensief getraind door Nikon. Een bezoek aan Artis voor een fotografie workshop behoorde ook tot de training. “We willen dat onze fans hun mooiste foto’s kunnen delen, maar ook tips kunnen krijgen om nog betere foto’s te kunnen maken. CX Company heeft bewezen voor grote merken precies de juiste toon aan te kunnen slaan.”

CX Company is de marktleider als het gaat om engagement op social media. Vanuit het Digital Customer Engagement Center wordt 24 uur per dag voor A-merken op vragen en opmerkingen via social media gereageerd. Wekelijks verwerkt CX Company meer dan 25.000 Tweets en Facebookposts.

Over CX Company: CX Company (CX staat voor Customer Experience) helpt organisaties om het beste resultaat te halen uit hun online klantcontact en biedt advies en uitvoering bij selfservice, social media en live engagement. CX Company is in meer dan 30 landen actief als toonaangevende speler op gebied van online klantbeleving. CX Company levert ‘digital first’ customer engagement aan voor meer dan 80 klanten over de hele wereld. Het heeft kantoren in Nederland, Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Noord-Amerika.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht