Industry Wire

Geplaatst door NIMA

NIMA en Sqillzer introduceren online marketingtest

msterdam, 2 februari 2017 – NIMA, beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales, is de samenwerking aangegaan met Sqillzer, dat een omvangrijke online testomgeving heeft ontwikkeld om online-marketingkennis en -vaardigheden te testen. De test is vanaf vandaag beschikbaar via www.nima.nl/onlinemarketingtest en speciaal ontwikkeld voor iedereen die zijn of haar online marketingkennis wil testen.

Over de test
De NIMA Online marketingtest is geen examen, maar een indicator. Het biedt een snelle en betrouwbare momentweergave van het kennisniveau. Online marketing is een snel ontwikkelend onderdeel van marketing, waaronder alle vormen van marketing worden verstaan die op één of andere manier online connected zijn. De vragen in de online marketingtest hebben betrekking op algemene online kennis, e-mailmarketing, social media, crm, display/RTB, mobile marketing, SEA, SEO, online sales en webanalytics. Deze tien gebieden zijn de specialisaties die het meest in verband worden gebracht met wat internationaal wordt verstaan onder Online Marketing.

Samenwerking
Reden voor NIMA om de samenwerking met Sqillzer aan te gaan, is omdat het zich ten doel stelt om kennis over de commerciële functie te delen en te toetsen. Bovendien helpt en inspireert het professionals in marketing, communicatie en sales bij het ontwikkelen van hun kennis, vaardigheden en netwerk. Tot voor kort waren online marketingspecialisten nauwelijks inhoudelijk ‘meetbaar’. Daar heeft Sqillzer verandering in gebracht met een online testomgeving. Robert Smit, Partner en COO van Sqillzer: ‘Groot voordeel van de test is dat deze continu geactualiseerd wordt, zodat de kennis en eindtermen van twee jaar geleden niet als maatgevend worden beschouwd, maar die van vandaag en morgen. We werken om die reden met partners: een groep betrokken online experts, waaronder Google, Catawiki en Frankwatching, die ook fungeert als een strategisch klankbord en bewaker van de kwaliteit van de vragen en antwoorden.’

Jurriaan Gorter, Manager Study Members & Exams bij NIMA, is verheugd over de samenwerking. Het biedt een snelle en betrouwbare momentweergave van het kennisniveau: ‘Juist op het terrein van digitale media, techniek en online commercie voegt ontwikkeling, onderzoek en praktijkervaring in hoog tempo ‘insights’ toe. Toetsingsmethoden die bijdragen aan goed zicht op online marketingvaardigheden passen goed bij de visie van NIMA: het verschaft studenten de mogelijkheid om voor en na hun studie in te schatten hoe het is gesteld met het kennisniveau. Het verschaft professionals de mogelijkheid om hun niveau te toetsen en te benchmarken, en het verschaft bedrijven de mogelijkheid om het kennisniveau van (aanstaande) medewerkers te meten en daarop te sturen. Kortom, een online marketingtest voor iedereen!’

Over NIMA
Het Nederlands Instituut voor Marketing is de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing, communicatie en sales. NIMA ondersteunt professionals binnen die vakgebieden gedurende hun carrière op het terrein van kennis, professionele vaardigheden, biedt contactmomenten en inspiratie. NIMA geeft met examens en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring. Het doel van NIMA is om voor iedere marketeer via verschillende leervormen en op ieder gewenst niveau zijn/haar persoonlijke groei en professionele ontwikkeling in het vak mogelijk te maken. Meer informatie: www.nima.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht