Industry Wire

Geplaatst door NOISE

NOISE ZET IN OP CENTRALE ROL GEDRAGSCOMMUNICATIE

Reclamebureau NOISE breidt haar business unit voor gedragscommunicatie verder uit. Het team, dat een brug slaat tussen wetenschap en communicatieve impact, is onlangs versterkt met gedragsstrategen Anouk Heuver en Sharene Klein. “We investeren flink omdat we merken dat er een bredere vraag ontstaat naar het toepasbaar maken van gedragsinzichten. Vanuit de overheid en non-profit sector is daar al langer behoefte aan, maar we zien ook steeds meer commerciële partijen die vanuit consumentengedrag de vertaalslag willen maken naar marketing en communicatie,” aldus Ivo Hulscher, managing director van NOISE.

Er zijn twee domeinen waar NOISE met de gedragsunit op focust: een gezonde levensstijl en duurzaamheid. Gedragsstrategie wordt hierbij niet alleen ingezet voor traditionele campagnes, maar ook meer technologie-gedreven projecten profiteren hiervan. Zoals Albert Heijn’s ‘Food First’, een leefstijlcoach in de vorm van een app die mensen stapsgewijs helpt een gezonder leven te leiden, of Mijn Zwemcoach, een online platform dat vanuit sportmarketinglabel CROWD is opgezet en sporters helpt om zich te ontwikkelen. En zo ligt gedragsstrategie ook aan de basis van het succes van de klimaatcampagne van de Rijksoverheid ‘Iedereen doet WAT’ en de statiegeldcampagne van Statiegeld Nederland. Op het gebied van duurzaamheid werkt NOISE intensief samen met het Lectoraat ‘Psychologie voor een Duurzame Stad’ aan de Hogeschool van Amsterdam, voor kennisdeling en onderzoek.

Vincent Rump, Strategy Director en verantwoordelijk voor de unit: “Gedragswetenschap is een integraal onderdeel van onze werkwijze. We zorgen ervoor dat strategie niet alleen blijft bij een mooi inzicht, maar dat in elke campagne exact de juiste snaar wordt geraakt om consumenten of burgers te bewegen tot gewenst gedrag.

We werken daarbij in compacte ‘sprints’, een snelkookpantraject van briefing tot strategische aanbevelingen voor gedragscommunicatie. Dit sluit naadloos aan op de sterk resultaat gedreven aanpak die NOISE al jaren voor al haar campagnes hanteert en is daarmee een prachtige toevoeging aan ons DNA.”

Over NOISE

NOISE ontwikkelt strategieën en creatieve oplossingen op het snijvlak van marketing & technologie. Oplossingen waarin merk en ‘conversie’ naadloos op elkaar aansluiten. En creativiteit altijd in dienst staat van de doelstellingen van de opdrachtgever.

Dit doen we vanuit ons kantoor in Amsterdam. Hier werken we met 75 marketingprofessionals dagelijks aan commerciële en maatschappelijke impact. Met onze brede expertise op het gebied van reclamecreativiteit, content, data & technologie leveren we succesvolle oplossingen voor de meest complexe vraagstukken.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht