Industry Wire

Geplaatst door Infor

Nordstrom start samenwerking met Infor Retail voor point-of-salesysteem

Barneveld, 24 maart 2017 – Infor, leverancier van branchespecifieke bedrijfsapplicaties voor de cloud, kondigt aan dat moderetailer Nordstrom (NYSE: JWN) voor Infor Rhythm for Commerce heeft gekozen om zijn point-of-salesysteem (POS) te ondersteunen in de cloud. Overschakelen naar een innovatief POS-systeem in de cloud biedt Nordstrom de instrumenten om accurater en consistenter te werk te gaan op alle verkooplocaties, klanten sneller van dienst te zijn en informatie beter te monitoren en beheren. Met Infor kan Nordstrom zijn groeiende klantenbestand beter aan zich binden en voldoen aan de behoefte aan cross-channelfunctionaliteiten.
“Het is van cruciaal belang dat we de juiste technologie paraat hebben – vandaag en in de toekomst – om onze klantbeleving te verbeteren”, zegt Dan Little, Chief Information Officer bij Nordstrom. “We zijn verheugd dat we verder gaan met het cloudgebaseerde platform van Infor. Het sluit aan bij onze huidige behoeften en is een flexibel platform dat continu zal vernieuwen, zodat wij onze klanten steeds beter kunnen bedienen.”
Infor Rhythm for Commerce maakt deel uit van Infor CloudSuite Retail, een moderne oplossing voor klantbeleving, waarmee retailers een omnichannel winkelervaring kunnen leveren. Winkelmedewerkers gebruiken de verrijkte product- en voorraadinformatie om snel en gemakkelijk in de centrale voorraad de juiste producten te vinden en bestellen, vanaf elk apparaat. Infor Rhythm verbindt verkoopplatformen met backofficesystemen, en is krachtig genoeg om de data die bedrijven verzamelen te analyseren, en zo relaties met klanten te ontwikkelen en versterken. Infor beschikt over een innovatief en modern platform dat flexibel genoeg is om de technologie van vandaag aan te bieden, en tegelijkertijd met het bedrijf mee kan groeien en moderniseren, zodat het voldoet aan veranderende behoeften in de toekomst.
“Om een memorabele klantrelatie te bieden, moeten organisaties een uniforme ervaring leveren, ongeacht het kanaal: in de winkel, online, in catalogi en op social media. Deze uniforme ervaring zorgt dat een merk op persoonlijk vlak onderscheidend is, wat zich uit in loyaliteit”, aldus Corey Tollefson, general manager en senior vicepresident van Infor Retail. “Nordstrom is een voorbeeld van een toonaangevende retailer die bereid is om een decennia oud businessmodel te hervormen. Onze ontwerpprincipes zijn gestoeld op het idee dat de smartphone het centrum is van het retailuniversum en onze omnichannel cloudoplossingen maken dit waar. Deze cloudoplossingen staan altijd aan, zijn altijd actueel en altijd beschikbaar.”
Over Nordstrom
Nordstrom, Inc. is een toonaangevende fashionretailer, gevestigd in de Verenigde Staten, die in 1901 werd opgericht als schoenenwinkel in Seattle. Vandaag exploiteert Nordstrom 349 winkels in 40 staten, waaronder 122 full-linewinkels in de Verenigde Staten, Canada en Puerto Rico; 216 Nordstrom Rack winkels; twee Jeffrey Boutiques; en twee outletwinkels. Daarnaast worden klanten online bediend via Nordstrom.com, Nordstromrack.com en HauteLook. Het bedrijf is ook eigenaar van Trunk Club, een persoonlijke kledingservice waar klanten online op TrunkClub.com worden bediend en in de zeven clubhuizen. Nordstrom, Inc. is beursgenoteerd op de NYSE onder het symbool JWN.
Over Infor
Infor bouwt zakelijke branchespecifieke software die geschikt is voor de cloud. Het bedrijf telt 15.000 medewerkers en heeft 90.000 klanten in meer dan 170 landen. Voor meer informatie, zie www.infor.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht