Geplaatst door Norton

Norton kondigt nog betere beveiliging aan tegen hedendaagse bedreigingen

Utrecht – 30 september 2015 – Vandaag kondigt Norton aan dat het nieuwe verbeteringen heeft doorgevoerd in Norton Security om betere bescherming te bieden tegen de sluwste bedreigingen. Klanten kunnen kiezen uit verschillende versies, afhankelijk van het type apparaat en het aantal apparaten dat ze gebruiken. Het gaat om real-time bescherming van Norton op diverse platforms, inclusief Windows 10, met nieuwe proactieve bescherming tegen ‘zero-day’ kwetsbaarheden en geoptimaliseerde engines om geraffineerde aanvallen van bijvoorbeeld ransomware en frauduleuze websites af te slaan. De drie nieuwe servicelagen maken deel uit van Norton’s Virus Protection Promise.[i]

Cybercrime is een lucratieve business die blijft groeien,” zegt Robert den Drijver, Regional Territory Manager Benelux, Norton Business Unit. “We zien elke dag dat cybercriminelen een arsenaal aan manieren inzetten om persoonsgegevens van consumenten te stelen. Met meer dan één miljoen nieuwe malware-virussen en de verspreiding van ransomware en zero-day exploits, worden we meer dan ooit blootgesteld aan bedreigingen. Het is belangrijk dat consumenten stappen ondernemen om hun persoonlijke informatie en identiteit veilig te stellen.”

Nieuwe servicelagen voor beveiliging op diverse soorten apparaten
Norton Security biedt beveiliging in de vorm van een gebruiksvriendelijk abonnement dat bestaat uit meerdere beschermingslagen. Door gebruik te maken van een van ’s werelds grootste netwerken voor het monitoren van bedreigingen, helpt Norton Security een verdediging op te bouwen tegen de meest geraffineerde aanvallen, en dat op diverse platforms, waaronder Windows pc’s, Macs, Android smartphones en tablets, iPhones en iPads[ii]. Alle lagen van Norton Security, ongeacht het serviceniveau, bevatten antivirus en anti-malware, firewalls, bescherming tegen spam en phishing, en beschermingstechnologie voor de cloud om de apparaten en privégegevens van gebruikers te beschermen tegen de meest agressieve bedreigingen van dit moment. Bovendien krijgen klanten real-time automatische updates met de nieuwste functies en technologie gedurende hun abonnementsperiode, voor een naadloze beveiliging.

• Norton Security Standaard: biedt real-time, uitgebreide beveiliging die verder gaat dan antivirustechnologie. Norton Security Standaard biedt bescherming tegen online bedreigingen zoals malware, ransomware, spyware, phishing en drive-by-downloads voor één (1) pc of Mac.
  • Norton Security Deluxe: biedt bescherming voor maximaal vijf (5) apparaten, inclusief pc’s, Macs, Android- en iOS-smartphones en -tablets, en kan eenvoudig worden beheerd vanuit een gecentraliseerde webportal. Om mobiele apparaten te beschermen, scant en identificeert Norton problematische Android-apps vóór ze worden gedownload, zodat ontdekt wordt welke apps een gevaar voor de gebruiker kunnen opleveren. Bovendien biedt het mogelijkheden voor het vergrendelen, wissen en vinden op afstand om Android-apparaten te kunnen beveiligen in geval van verlies of diefstal.
  • Norton Security Premium: beveiligt tot maximaal tien (10) pc’s, Macs, smartphones en tablets, en biedt 25 GB aan automatische, beveiligde opslag in de cloud om back-ups te maken van foto’s, financiële gegevens en andere belangrijke documenten op Windows pc’s. Norton Security Premium bevat ook Norton Family Premier, een uitgebreide set beveiligingstools voor het hele gezin om kinderen te beschermen tegen de gevaren van de online wereld.

Recente technologische verbeteringen en functies zijn onder meer:

• Proactive Exploit Protection: met een recordaantal van 25 ontdekte zero-day-kwetsbaarheden alleen al dit jaar, gebruiken cybercriminelen deze ‘gaten’ in software om malware te verspreiden en informatie te stelen. Aangezien beveiligingspatches gemiddeld pas na 59 dagen uitgebracht worden, gebruikt Norton innovatieve technologie om consumenten te beschermen voordat de kwetsbaarheid openbaar gemaakt wordt. Proactive Exploit Protection blokkeert zero-day-kwetsbaarheden die vaak niet gerepareerd of verplaatst kunnen worden naar een oudere versie van kwetsbare software van derden.
  • Geoptimaliseerde anti-ransomware en anti-phishing: Norton Security biedt verbeterde bescherming tegen de meest agressieve bedreigingen van vandaag, zoals crypto-ransomware, waarbij bestanden, foto’s en andere digitale content van het slachtoffer worden versleuteld. Verbeterde antiphishing beschermt gebruikers tegen frauduleuze websites die ontworpen zijn om persoonlijke informatie zoals bankgegevens en wachtwoorden te stelen.
  • Proactieve beveiliging van Android-apps: nu mensen mobiele apps gebruiken om betalingen te doen, slimme apparaten in huis te bedienen en persoonlijke informatie op te slaan, worden mobiele telefoons steeds vaker het doelwit van diefstal en cybercrime. App Advisor for Google Play is bekroond met de Innovation Award[iii] 2015 van AV-Test en beschermt gebruikers tegen kwaadaardige toepassingen vóór ze worden gedownload door apps te signaleren die risico’s voor de privacy bevatten, opdringerig zijn of buitensporig gebruik van de batterij en databundels maken.

·         Gezinsbescherming: ouders profiteren van bekroonde beveiligingsfuncties in Norton Family, als onderdeel van Norton Security Premium, om kinderen te helpen veilig te internetten. Ouders kunnen de content controleren die hun kinderen online opzoeken en bekijken, tijdslimieten instellen voor het browsen, ongeschikte websites blokkeren en de toegang beheren tot apps op Android-apparaten.

• Support voor de nieuwe besturingssystemen Windows 10 en OS X El Capitan: Norton Security was al ontworpen om Windows 10 beschermen vanaf het moment dat het werd gelanceerd. Door de populariteit van Windows is het een aantrekkelijk doelwit voor cybercriminelen, aangezien oudere toepassingen met bijbehorende kwetsbaarheden, en al eerder geïnstalleerde malware blijven draaien op het nieuwe besturingssysteem. De aanpak van Norton met meerdere lagen helpt gebruikers van Windows 10 zich te beschermen tegen aanvallen en kwetsbaarheden. Norton Security zal ook ondersteuning bieden voor Apple’s nieuwe besturingssysteem, OS X El Capitan, dat dit najaar wordt gelanceerd.

Verkrijgbaarheid

Norton Security Standaard (1 apparaat) is verkrijgbaar voor € 39,99 per jaar, Norton Security Deluxe (5 apparaten) voor € 59,99 per jaar en Norton Security Premium (10 apparaten, inclusief 25 GB opslag in de cloud plus Norton Family Premium) voor € 69,99 per jaar (aanbevolen consumentenprijs). Norton Security is al beschikbaar via Norton.com en zal vanaf oktober ook verkrijgbaar zijn via geselecteerde retailers en via online winkels. Norton Security wordt standaard geleverd met klantenondersteuning van technische experts zonder bijkomende kosten tijdens de duur van de abonnementsperiode en biedt de garantie dat klanten binnen 60 dagen hun geld terug kunnen krijgen als ze niet tevreden zijn.