Geplaatst door Yellow Communications

Nuance Power PDF 2 biedt bedrijven meer greep op PDF-bestanden

Nuance, toonaangevend leverancier van spraak- en beeldoplossingen, kondigt Power PDF 2 aan. Deze software vereenvoudigt het beheer van PDF-workflows en biedt de mogelijkheid om PDF-bestanden te creëren, converteren, bewerken, samen te voegen en veilig te delen. Power PDF biedt zakelijke gebruikers functionaliteit op enterprise-niveau en combineert gebruiksgemak, compatibiliteit en beveiliging volgens de strategie die Microsoft toepast voor Windows 10. Functionaliteit wordt aangeboden via de vertrouwde en intuïtieve Microsoft Office ‘look-and-feel’, waarbij het ook hybride 2-in-1 laptops met Windows 10 ondersteunt, zoals de Microsoft Surface.

Power PDF 2 biedt dé oplossing voor de groeiende behoefte aan zakelijke software voor hybride laptop/tablet-toestellen met een touchscreen. Steeds meer gebruikers schakelen immers over op Windows 10 en de hybride laptops van de volgende generatie komen eraan. Verschillende zaken worden hiermee gemakkelijker: browsen, aantekeningen maken, tekenen en typen met behulp van een (virtueel) toetsenbord, een pen of je vinger, zodat gebruikers zowel op kantoor als onderweg productief kunnen zijn. Met de “Touch Mode”-optie op de Quick Access Toolbar optimaliseert de gebruiker de afmetingen van knoppenbalken en icoontjes, zodat ze eenvoudig zijn te bedienen met een vinger.

Bedrijven die overschakelen op PDF-software vinden gebruiksgemak zeer belangrijk. Medewerkers moeten zo snel mogelijk vertrouwd kunnen raken met nieuwe software. Power PDF 2 is ontworpen om aan die eisen tegemoet te komen, waarbij bovendien een uitgebreide reeks functies is toegevoegd voor zakelijk PDF-gebruik. Gebruikers die aangeven Adobe Acrobat door en door te kennen, kunnen zonder training naadloos en vrijwel ogenblikkelijk overschakelen op Power PDF 2.

De nieuwste en inmiddels populaire Ribbon-interface van Microsoft stond model voor de moderne, intuïtieve gebruikersinterface van Power PDF 2. Dit maakt dat gebruikers met hetzelfde gemak als in Microsoft Office door alle functies navigeren. De interface bevat een “Vind een Tool” zoekfunctie waarmee gebruikers snel elke tool of functie in de applicatie opsporen. De verbeterde Quick Access Toolbar biedt de mogelijkheid om snelkoppelingen naar vaak gebruikte functies te creëren.

Slimmer en krachtiger in het gebruik, zowel op kantoor als onderweg
Power PDF 2 biedt vele mogelijkheden om samen te werken met collega’s en klanten en veilig PDF-bestanden met hen uit te wisselen. De software voorziet in alle functies die een gebruiker nodig heeft om PDF’s van aantekeningen of markeringen te voorzien, te ondertekenen, te beveiligen, te redigeren en te comprimeren, om PDF-formulieren te creëren en te gebruiken of om PDF-bestanden eenvoudig op te maken en te publiceren. Gebruikers kunnen snel en met verbluffende compatibiliteit, accuraatheid en betrouwbaarheid bestanden van Word naar PDF of van PDF naar Word converteren.

Power PDF 2-gebruikers genieten de volgende voordelen:
• Betere documentbeveiliging – Gebruik Microsoft Active Directory Rights Management Services om vertrouwelijke documenten zonder wachtwoorden te vergrendelen en op basis van vooraf bepaalde regels voor elke zender en ontvanger een aangepaste bescherming aan te brengen. FileOpen laat DRM beschermde PDF-documenten op basis van gebruikersrechten openen en bewerken.
• Grotere toegankelijkheid – De verbeterde mogelijkheden voor tag aanpassing en de nieuwe editor om de leesvolgorde te bepalen, stellen gebruikers in staat tags van PDF-documenten te wijzigen of opnieuw te bepalen en de leesvolgorde van de inhoud van documenten – zoals kolommen, tabellen en grafische elementen – aan te passen. Deze tools verschaffen gebruikers de mogelijkheid om perfect toegankelijke documenten te creëren, zodat personen met een visuele handicap documenten kunnen lezen en met behulp van ondersteunende technologieën toegang kunnen krijgen tot informatie.
• Hogere productiviteit – Nieuwe add-ons voor Microsoft Word, Excel en PowerPoint 2016 laten gebruikers rechtstreeks PDF-bestanden creëren met bookmarks en links. De integratie met Office 2016 voorziet verder in tools om e-mailberichten met bijlagen te converteren naar PDF-archieven.
• Groter gebruikscomfort – Binnen Chrome en Firefox worden nu ook PDF Create-knoppen aangemaakt waarmee gebruikers moeiteloos webpagina’s converteren naar compacte PDF-bestanden vanuit hun favoriete browser. Deze tool neemt zelfs de oorspronkelijke links naar webpagina’s over in de PDF en ondersteunt Protected Mode in Internet Explorer.
• Slimmere OCR-conversie – De nieuwe OCR-tool voor proofreading verbetert de nauwkeurigheid van zoekopdrachten in documenten aanzienlijk. Gebruikers zien de tekstresultaten van de OCR-omzetting rechtstreeks in een doorzoekbare PDF en ze kunnen deze tekst ook aanpassen. Woorden die mogelijk fouten bevatten worden aan de gebruiker getoond, zodat hij ze kan goedkeuren of verbeteren. Dit verhoogt de accuraatheid van een zoekopdracht en vergroot de waarde van het document.
• Intuïtieve integratie – In het menu Bestand zijn rechtstreeks koppelingen naar opslag in de cloud en documentbeheersystemen opgenomen. PDF-bestanden openen en bewaren in diensten voor cloudopslag zoals Dropbox, Google Drive, OneDrive en Box verloopt met zo min mogelijk stappen en daardoor gemakkelijk en snel. Gebruikers kunnen via het verbeterde menu Bestand ook documenten openen en bewaren in documentbeheersystemen zoals SharePoint, WorkSite, eDocs, NetDocuments en Enterprise Connect.
• Krachtige ondersteuning van PDF-formulieren – Dankzij de nieuwe, geavanceerde ondersteuning van dynamische PDF-formulieren kan de software overweg met alle soorten PDF-formulieren die op het web circuleren en door bedrijven of overheden gebruikt worden om informatie te vergaren. De gebruikers kunnen complexe formulieren invullen, bewaren en versturen, ook als deze afkomstig zijn van Adobe-applicaties.

“De evolutie in de IT-wereld is van dien aard, dat organisaties niet anders kunnen dan zich flexibel opstellen bij het ondersteunen van de werkgewoonten, workflows en unieke uitdagingen van hun kenniswerkers in hun specifieke sector,” zegt Chris Strammiello, Vice President of Global Alliances and Strategic Marketing bij Nuance Document Imaging. “Om efficiënt en concurrerend te functioneren moeten organisaties kiezen voor oplossingen die gemakkelijk te integreren en intuïtief in het gebruik zijn, zonder hoge kosten bij de invoering in de organisatie en met beperkte licentiekosten. Power PDF 2 werd specifiek ontwikkeld voor zakelijk gebruik en eenvoudige integratie in de organisaties van vandaag.”

Beschikbaarheid en prijzen
De complete reeks Nuance PDF-oplossingen is verkrijgbaar via het wereldwijde distributienetwerk van Nuance, bestaande uit lokale resellers, detailhandels en e-commerce partners. De prijs van Nuance Power PDF Advanced 2 bedraagt € 169 waarbij volumekortingen mogelijk zijn. Power PDF Standard 2 voor individuele gebruikers, thuiskantoren en kleine werkgroepen kost € 99. Ga voor extra informatie over functies, gratis evaluatiesoftware, prijzen en volumelicenties naar netherlands.nuance.com/go/powerpdf