Industry Wire

Geplaatst door Okta

Okta focust op Benelux-markt en breidt team uit

Amsterdam, 20 maart 2019 – Okta, Inc. (NASDAQ: OKTA), de toonaangevende onafhankelijke identiteitsleverancier voor de onderneming, kondigt vandaag aan dat het zijn investering in de Benelux-markt sterk uitbreidt en stelt hier voor het eerst zowel een toegewijde Country Manager als een Regional Marketing Manager aan. Respectievelijk Walter Geers en René Tuinenburg gaan deze rollen voor Okta vervullen. De uitbreiding van het Benelux-team is tekenend voor de groei van Okta in deze markt.

Onlangs presenteerde het bedrijf een recordomzet- en groeicijfers van meer dan 50% over het vierde kwartaal van 2018. Okta opende het afgelopen jaar meerdere nieuwe kantoren in de Verenigde Staten en Europa, onder andere in Parijs en Stockholm. De wereldwijde opmars van Okta wordt ook weerspiegeld door de opmerkelijke stijging van het aantal klanten. Sinds juni 2018 groeide het aantal klanten wereldwijd van 4700 tot 6100.

Walter Geers zal als eerste Country Manager Benelux verantwoordelijk zijn voor het versterken en het in goede banen leiden van de groei van Okta in deze regio. Walter brengt meer dan twintig jaar ervaring in de informatietechnologie-sector met zich mee en was tot voor kort werkzaam bij Micro Focus als Sales Director van het gehele beveiligingsportfolio naast de applicatiemigratie en connectiviteitsportefeuille. Over zijn nieuwe rol bij Okta zegt Walter: “Met aangescherpte privacywetgeving als GDPR wordt het steeds belangrijker dat de juiste mensen op het juiste moment, op de juiste plaats en op het juiste apparaat de juiste toegang krijgen, en -daaraan gekoppeld- dat buiten die specifieke voorwaarden toegang absoluut niet kan worden verkregen. Daarbij is de bescherming van klantgegevens voor ieder bedrijf een topprioriteit, terwijl gebruiksgemak bij het inloggen voor consumenten vaak een voorwaarde is bij hun keuze voor een dienstverlener of leverancier. Okta kan als geen ander die spanning tussen security en gebruiksgemak oplossen. Ik kijk ernaar uit om samen met het Okta-team de leiding te nemen in het helpen van bedrijven met de realisatie van hun identiteit-gedreven beveiliging”, aldus Geers.

Okta’s nieuwe Regional Marketing Manager Central EMEA (Benelux, Nordics en a.i. DACH), René Tuinenburg, werkte eerder in vergelijkbare posities bij de tech-bedrijven Weston-Comstor en Zerto. René heeft de ambitie om in zijn regio de naamsbekendheid van Okta te vergroten en duidelijk over het voetlicht te brengen welke problemen de technologie van Okta kan oplossen. Tuinenburg zegt: “Hoewel de technologie van Okta weliswaar zeer geavanceerd is, zijn de problemen die Okta oplost herkenbaar voor ieder persoon. Wie kent bijvoorbeeld niet het probleem van wachtwoorden die zo ingewikkeld moeten zijn, dat ze onmogelijk te onthouden zijn? Ik wil bedrijven laten zien wat Okta’s gebruiksvriendelijke oplossingen voor hun personeel en voor hun klanten kunnen beteken op een manier die zo duidelijk is dat het bijna tastbaar is.”

Over Okta
Okta is de toonaangevende onafhankelijke identiteitsleverancier voor de onderneming. De Okta Identity Cloud stelt organisaties in staat om de juiste mensen op het juiste moment en veilig te verbinden met de juiste technologieën. Met meer dan 6.000 vooraf gebouwde integraties naar applicaties en infrastructuurleveranciers kunnen Okta-klanten eenvoudig en veilig gebruik maken van de beste technologieën voor hun bedrijf. Meer dan 6100 organisaties, waaronder 20th Century Fox, Slack, Adobe, Eneco en Eurostar, vertrouwen op Okta om de identiteit van hun werknemers en klanten te beschermen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht