Industry Wire

Geplaatst door Juni

Omarm de chaos en vier de frictie van ondernemerschap: Verve en Juni dagen e-commerce ondernemers uit “to look beyond”

26 April 2022, Amsterdam: Digital branding agency Verve creëert nieuwe merkpositionering en identiteit voor Juni. De snelstgroeiende FinTech-startup van Europa positioneert zich hiermee als dé financiële partner die e-commerce-ondernemers uitdaagt om verder te kijken (“to look beyond”).

De nieuwe merkidentiteit viert de ondernemers van nu. Centraal staat het thema “Celebrate Friction”, de dagelijkse hectiek van het ondernemerschap. Juni stapt weg van het Hollywood-cliché en portretteert het ondernemerschap zoals het daadwerkelijk is. Een krachtig lijnenspel in combinatie met authentieke werkplekken, ondernemers en illustraties draaien niet om de realiteit heen.

Roman Stikkelorum, medeoprichter en algemeen directeur van Verve vertelt: “Juni is de snelstgroeiende FinTech-startup van Europa. Binnen de verzadigde markt van neo-banking en financiële diensten is opvallen een uitdaging. Om de aanhoudende groei van Juni te verzekeren, moesten we een merk bouwen dat in het oog springt.”

In een razendsnel tempo – slechts 10 weken – weet Verve de briefing te transformeren in een gedurfde, onderscheidende en toch herkenbare merkidentiteit. De nieuwe identiteit blijft weg van de traditionele FinTech-esthetiek. Felle kleuren en een visueel krachtveld beïnvloed door druk bootst de push & pull van het ondernemerschap na, anders dan alle andere neo-banks.

“De samenwerking was een echt partnership. Juni is klaar om de financiële scene te ontwrichten met een merkidentiteit net zo flexibel als Juni’s manier van bankieren”, vertelt Stikkelorum

Matthias Eriksson, VP Marketing Juni, ondersteunt het partnerschap: “We voelden direct een band met Verve. Het Verve team zette de schouders eronder om de lancering van ons product van beta naar live te realiseren.”

“Verve heeft een merkidentiteit gecreëerd die in één oogopslag laat zien dat we bij Juni de e-commerce ondernemers echt begrijpen. De nieuwe uitstraling omarmt de chaos, de ontberingen en de druk waar e-commerce ondernemers constant mee te maken krijgen. De vernieuwde positionering zorgt dat we alle conventies in de industrie blijven uitdagen. Zo kunnen we de gewilde financiële partner zijn voor elke ondernemer in e-commerce die wil overleven, floreren en uiteindelijk winnen.” vertelt Mathias Eriksson.

De rebranding werd gelanceerd op 19 april 2022 in het VK en de EER.

Over Verve

Verve is een collectief van ontwerpers, developers en strategen dat goede merken transformeert tot uitgesproken merken. Verve bouwt levende merken: wendbare, schaalbare  en holistische merk systemen gebaseerd op tijdloze, meeslepende verhalen. Vanuit een Dutch Digital Design mindset vertrekt de agency vanuit de kern en bouwt visuele en digitale merk systemen waar mensen van houden en merken van groeien.

Over Juni

Juni is in 2020 opgericht in Göteborg, Zweden. De startup wil de financiële partner zijn voor e-commerce. Als snelstgroeiende FinTech-startup helpt Juni de e-commerce-ondernemers om betere beslissingen te nemen, op te schalen en het volledige potentieel van e-commerce te benutten. Met Juni volg je alles wat er in je bedrijf gebeurt vanaf één centrale plek: een speciale online opslag, op maat gemaakt voor e-commerce. Meer weten? Kijk op juni.co.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht