Geplaatst door commercetools

commercetools voor derde jaar op rij benoemd tot “Leader” in 2022 Gartner Magic Quadrant voor Digital Commerce

AMSTERDAM – 18 augustus 2022 – commercetools, de uitvinder van headless commerce, is voor de derde keer op rij uitgeroepen tot “Leader” in het Gartner Magic Quadrant voor Digital Commerce. commercetools ontving de hoogste ratings in veel van de “Critical Capabilities” die Gartner heeft geïdentificeerd. Hieronder val onder andere de samenstelbaarheid, die, als gevolg van commercetools’ modulaire architectuur, de mogelijkheid biedt om automatisch te schalen, continu te upgraden en microservices in te zetten.

“Meer dan 12 jaar geleden begonnen we met het verbeteren van de manier waarop consumenten digital commerce ervaren. Sinds onze oprichting hebben we een best-in-class portfolio opgebouwd dat de beproevingen van steeds veranderend consumentengedrag, verschillende marktbewegingen en de opkomst van nieuwe kanalen en trends heeft doorstaan. Hierdoor kunnen we bedrijven de mooiste, meest innovatieve ervaringen te bieden,” aldus medeoprichter en CEO Dirk Hörig. “De erkenning door Gartner bewijst de impact die onze op MACH gebaseerde technologie heeft op bedrijven. Ondertussen blijven wij de wereld van enterprise commerce software uitdagen en veranderen.”

De erkenning van Gartner komt na van een periode van exponentiële groei voor commercetools. Het bedrijf werd uitgeroepen tot Google Cloud’s Industry Solution Partner of the Year, kondigingde nieuwe B2B-specifieke verbeteringen aan voor haar samenstelbare commercie-oplossing, tekende nieuwe klanten, waaronder Sephora, Lululemon, Primark, en New Look, en bereikte het unicorn-status in 2021 met het sluiten van $ 140 miljoen in Series C-financiering.

Kijk voor meer informatie over commercetools en het downloaden van de 2022 Gartner Magic Quadrant voor Digital Commerce op het commercetools Analyst Report Access Center.

Over Gartner® Magic Quadrant™
Gartner, Magic Quadrant voor digital commerce, 10 augustus 2022, Jason Daigler et. Al. Gartner onderschrijft geen enkele leverancier, product of dienst die in zijn onderzoekspublicaties wordt afgebeeld, en adviseert technologiegebruikers niet om alleen die leveranciers te selecteren met de hoogste beoordelingen of andere aanduiding. De onderzoekspublicaties van Gartner bestaan uit de meningen van de onderzoeksorganisatie van Gartner en moeten niet worden opgevat als feitelijke verklaringen. Gartner wijst alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek van de hand, met inbegrip van garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.
GARTNER en Magic Quadrant zijn geregistreerde handelsmerken en dienstmerken van Gartner, Inc. en/of zijn filialen in de VS en internationaal en worden hierin gebruikt met toestemming. Alle rechten voorbehouden.
Over commercetools
De uitvinder van headless commerce. commercetools, is een innovatieve technologische disruptor die zichzelf heeft gevestigd als een toonaangevende leverancier van eCommerce-software. Vandaag de dag vertrouwen enkele van ’s werelds meest iconische merken en groei gerichte bedrijven op de krachtige, flexibele, schaalbare oplossingen om hun steeds veranderende digitale commerce-behoeften te ondersteunen. Als de visionairs die de moderne MACH (Microservices-based, API-first, Cloud-native, and Headless) benadering leiden, biedt commercetools klanten de flexibiliteit om te innoveren en itereren, on- en offline kanalen samen te voegen, hogere inkomsten te genereren en hun eCommerce-bedrijf toekomstbestendig te maken.

Gevestigd in München, Duitsland, met kantoren in Europa, Azië en de Verenigde Staten, richt commercetools zich op het leiden van een toekomst van grenzeloze commerce mogelijkheden.