Geplaatst door foodoora

On-demand bezorgservice foodora breidt dankzij snelle groei verder uit naar elf Europese steden

Amsterdam, 24 februari 2016 – foodora, de premium fietsbezorgservice uit Berlijn, kondigt vandaag de uitbreiding aan naar elf Europese steden. Gedurende de laatste paar maanden heeft foodora bijna elke maand haar capaciteiten verdubbeld, waardoor de startup niet alleen een toonaangevende speler in Duitsland geworden is, maar ook actief is in Oostenrijk, Canada, Finland, Frankrijk, Italië, Nederland, Noorwegen, Zweden en Australië (laatstgenoemde onder het merk Suppertime).

De elf nieuwe steden bevinden zich in landen waar foodora al actief is, met als doel om hun positie in Europa te versterken. De herkenbare roze fietsen van het bedrijf verschijnen nu ook in de straten van Den Haag en Utrecht, Göteborg in Zweden, en in Tampere en Turku in Finland.

Ook in Duitsland worden er zes steden toegevoegd: Bonn, Neurenberg, Wiesbaden, Essen, Bremen en Hannover. Hierdoor bereikt foodora zeven miljoen potentiële nieuwe klanten. Met deze uitbreiding komt het totaal aantal steden waar foodora actief is uit op dertig, verspreid over vier continenten. Het wereldwijde netwerk van het bedrijf beschikt over meer dan vierduizend bezorgers, die gerechten van 5.000 lokale restaurants direct bij duizenden food lovers thuisbezorgen. In Nederland fietsen er ruim 500 bezorgers rond die bestellingen van 250 restaurants bezorgen. Klanten kunnen via internet of de mobiele app bestellen.

“Onze service is geschikt voor mensen die van goed eten houden en hier niet lang op willen wachten,” vertelt Julian Dames, CMO en medeoprichter van foodora. “Wij maken het gemakkelijk voor hen om gerechten te bestellen van restaurants die nog nooit eerder hebben bezorgd en waar zij wellicht regelmatig lang hebben moeten wachten op een tafel.”

Ondanks de groei, benadrukt Dames dat de focus gericht blijft op het versterken van de beschikbaarheid. “Na de fenomenale groei en reacties van klanten in onze hoofdsteden, brengen wij onze diensten eindelijk naar meer steden in onze belangrijkste markten.”

Over foodora
Startup bezorgservice foodora is in oktober 2014 gelanceerd in Duitsland en sinds mei 2015 in Amsterdam gevestigd. De on demand bezorgservice bezorgt favoriete gerechten van kwaliteitsrestaurants in inmiddels veertien landen en 29 verschillende steden. De gerechten zijn snel besteld via de Android- of iOS-app of via de website en staan binnen 30 minuten op tafel (of op schoot) dankzij de fietsende bezorgers. Bestellen kan iedere dag vanaf 07.30 tot 23.00 uur. Kijk voor meer informatie op www.foodora.nl.