Ondernemersplatform Places.nl gaat samenwerking aan om Nederlandse MKB’ers met online zichtbaarheid te helpen

Ondernemersplatform Places.nl (onderdeel van Telefoonboek.nl) is een samenwerking met Google aangegaan om Nederlandse MKB’ers te helpen met hun online vindbaarheid. De samenwerking maakt het mogelijk voor ondernemers om met één druk op de knop op verschillende online platformen goed vermeld te staan.
Ondernemersplatform Places.nl heeft de nieuwe dienst geïntroduceerd met als doel Nederlandse MKB’ers beter online vindbaar te maken. Op deze manier speelt het bedrijf in op de toenemende trend van local search.
Local search onmisbaar
Uit onderzoek van Google & Ipsos MediaCT blijkt dat bijna 4 van de 5 consumenten zoekmachines gebruiken om lokale bedrijfsinformatie op te zoeken. Hiernaast bezoekt 50% van de smartphone gebruikers en 34% van de computer/tablet gebruikers dezelfde dag nog een bedrijf na hun lokale zoekopdracht. Als men bij deze lokale zoekopdrachten als bedrijf niet zichtbaar is met de juiste bedrijfsgegevens, loopt men simpelweg klanten mis.
Toegankelijke service voor iedere ondernemer
Met de dienst ‘Places Bedrijfsvermelding’ kan een ondernemer vanuit één klantendashboard al zijn online bedrijfsvermeldingen monitoren en beheren bij onder andere Google Maps, Telefoonboek.nl, Openingstijden.com, TomTom, Uber, Apple Maps, Waze en meer. Daarnaast kan een ondernemer in het dashboard eenvoudig checken hoe online zichtbaar het bedrijf is en waar nog ruimte is voor verbetering.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.