Geplaatst door Compareweb

Onderzoek naar de beste mobiele provider van 2020

Dit jaar wordt voor de achtste keer de prijs voor de beste mobiele provider uitgereikt. Om de beste mobiele provider te bepalen is er uitgebreid onderzoek gedaan naar de verschillende providers. Daarbij zijn de voorwaarden, de prijs en het netwerk beoordeeld. De categorie voorwaarden is dit jaar nieuw. Wij hebben interviews met klanten gehouden. Hieruit blijkt dat betrouwbaarheid erg belangrijk is voor het kiezen van een mobiele provider. Betrouwbaarheid uit zich volgens klanten voornamelijk in de voorwaarden. Verder is uit de interviews gebleken dat klanten de telefonische klantenservice van mobiele providers minder belangrijk vinden dan in voorgaande jaren. Hierdoor komt de klantenservice minder uitgebreid aan bod in het onderzoek naar de beste mobiele provider van 2020. Tenslotte zijn aan woordvoerders van mobiele providers enkele vragen gesteld. De reacties van de woordvoerders zijn verwerkt in het onderzoek.

Opzet van het onderzoek

Voor het onderzoek zijn de mobiele providers van Nederland onderzocht. Daarbij zijn er verschillende categorieën beoordeeld. Gekeken is naar de voorwaarden, het netwerk en de prijs. Voor de categorie voorwaarden is er naar meerdere aspecten gekeken. Zo is er goed gekeken naar de tarieven, de onverwachte kosten en de contact mogelijkheden. Voor het netwerk wordt er gekeken naar externe onderzoeken van Opensignal en P3, de dekkingskaarten en de beoordelingen van gebruikers. Voor het onderzoek naar de prijs is er gekeken naar de goedkoopste abonnementen voor verschillende typen gebruikers per maand.

Winnaar beste mobiele provider 2020

Wederom is Tele2 verkozen tot de beste mobiele provider van Nederland. Tele2 heeft net als vorig jaar het beste netwerk. Ook communiceren zij goed in het contract met de klant. Daarnaast zijn zij erg goedkoop. Doordat zij in de verschillende soorten categorieën die zijn onderzocht uitstekend scoren zijn zij de beste mobiele provider van 2020.

Het volledige onderzoek