Geplaatst door Zebra

Onderzoek Zebra Technologies laat zien dat het Aantal Slimme Ondernemingen is Verdubbeld sinds 2017

HEERENVEEN – 13 november 2018  Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), een innovator welke via verschillende oplossingen bedrijven in staat stelt een prestatievoorsprong te behalen heeft vandaag de resultaten van zijn tweede jaarlijkse “Intelligent Enterprise Index” aangekondigd. De Index is een wereldwijde enquête die meet in welke mate bedrijven slimme ondernemingen worden.

Het aantal slimme ondernemingen is met een score van meer dan 75 punten op de gehele Index, verdubbeld tot 10 procent in 2018. De index meet in welke mate bedrijven voldoen aan de criteria zoals gesteld in de huidige Intelligent Enterprise. De Index onthult de groei van, en investeringen in Internet of Things (IoT).

‘’Nieuwe technologieën veranderen de frontlinie van bedrijven, het delen van real-time data stelt medewerkers in staat om hun acties te optimaliseren,” zegt Casper Zweers regiodirecteur van Zebra Technologies in de Benelux. “Aan de hand van onze jaarlijkse Index, zien we dat meer bedrijven de waarde inzien van IoT-strategieën, en dat ze hier in de toekomst ook meer in zullen investeren.”

BELANGRIJKSTE UITKOMSTEN VAN DE INDEX

• IoT investeringen gaan omhoog en weerstand tegen implementatie is omlaaggegaan. De index onthult dat van de bedrijven die zijn ondervraagd, hun jaarlijkse uitgaven aan IoT met 4 procent omhoog zijn gegaan. 86 procent van de bedrijven die zijn ondervraagd verwacht dat dit aantal de komende een tot twee jaar verder zal groeien. Bijna de helft verwacht dat de investeringen met 11 tot 20 procent zullen groeien. Aangezien medewerkers steeds meer open staan voor nieuwe technologieën, is het aantal bedrijven dat weerstand verwacht tegen hun IoT-plannen gedaald van 75 procent in 2017 tot 64 procent in 2018.
  • Bedrijven behalen een prestatievoorsprong met real-time begeleiding. 52 procent van de wereldwijde ondervraagden zegt dat informatie vanuit hun IoT-oplossingen wordt gedeeld met medewerkers in real- of bijna real-time. Dit is een groei van 37 procent vergeleken met de Index van vorig jaar. Deze resultaten benadrukken de noodzaak voor samenwerkende mobiele werkstromen. Daarnaast heeft twee derde van de respondenten een plan in werking gezet om verkregen data te analyseren. Dit is een groei van 10 procent ten opzichte van vorig jaar. Real-time analytics (66 procent) en veiligheid (63 procent) zijn het meest genoemd als elementen van datamanagementplan van bedrijven. Noemenswaardig is dat 27 procent van de EMEA-respondenten inzicht in data verstrekt aan medewerkers in de frontlinie, dit reflecteert de behoefte aan innovaties, technologieën en real-time data.
  • Veiligheid is een topprioriteit. Bedrijven nemen een meer proactieve, en grondige aanpak aan wanneer het komt op het implementeren van veiligheidsstandaarden met hun IoT-oplossingen. De Index onthulde een toename van 18 procent in het aantal bedrijven dat constant – versus routinematig – hun IoT veiligheid monitoren om privacy en integriteit zeker te stellen.
  • Bedrijven vertrouwen op externe expertise. 40 procent van de ondervraagde bedrijven geven aan gebruik te maken van een strategische partner om hun gehele IoT-oplossing te managen. Een toename van 21 procent ten opzichte van 2017. Deze afhankelijkheid van externe expertise en het managen van IoT-processen is vergelijkbaar met Zebra’s Savanna® platform, en is een belangrijke indicator dat een bedrijf is toegewijd aan het versnellen van data-intelligentie en het implementeren van IoT.

ACHTERGROND EN METHODOLOGIE VAN HET ONDERZOEK

• De online enquête is uitgevoerd van 6 augustus tot 14 september 2018 onder een wijd scala aan segmenten, waaronder gezondheidszorg, productie, retail en transport & logistiek.
  • In totaal zijn 918 IT-beleidsmakers, afkomstig uit negen landen, geïnterviewd. Waaronder de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Mexico, Brazilië, China, India en Japan.
  • Elf meetgegevens zijn gebruikt om te begrijpen waar bedrijven staan in hun weg naar een ‘Intelligent Enterprise’. Dit zijn: IoT Vision, Business Engagement, Technology Solution Partner, Adoption Plan, Change Management Plan, Point of use Application, Security & Standards, Lifetime Plan, Architecture/Infrastructure, Data Plan en Intelligent Analysis.
  • De criteria zijn geïdentificeerd door leidinggevenden, experts afkomstig uit de industrie en beleidsmakers vanuit verschillende industrieën gedurende de 2016 Strategic Innovation Symposium: The Intelligent Enterprise, georganiseerd door Zebra in samenwerking met het Technology and Entrepeneurship Center at Harvard (TECH).
  • Het raamwerk van een ‘Intelligent Enterprise’ is gebaseerd op technologische oplossingen die cloud computing, mobiliteit en Internet of Things (IoT) integreren om automatisch informatie afkomstig van activa van de onderneming te detecteren. Operationele gegevens van deze activa, waaronder status, locatie, gebruik of preferenties, worden vervolgens geanalyseerd om praktische inzichten te geven. Deze kunnen vervolgens worden gebruikt door de juiste persoon, op het juiste moment, zodat er naar kan worden gehandeld om betere, getimede beslissingen op ieder moment te kunnen maken.