Geplaatst door One Shoe

One Shoe en NHG winnen twee ‘Oscars van het Internet’ voor Thuisarts.nl

Tijdens de awarduitreiking van de prestigieuze Lovie Awards gisteravond in Londen hebben One Shoe en NHG niet één, maar twee awards gewonnen voor hun werk voor Thuisarts.nl. Dit online platform is hét gezondheidsplatform van Nederland over klachten en ziekten.

Publieksprijs & Juryprijs
Thuisarts.nl is uit meer dan 1500 aanmeldingen uit 33 landen voor zowel de publieksprijs als de juryprijs geselecteerd als winnaar in de categorie Health & Fitness. De vakjury, The International Academy of Digital Arts and Sciences, waardeerde Thuisarts.nl met de bronzen Lovie.

Over Thuisarts.nl
Maandelijks vinden ruim 1,7 miljoen Nederlanders betrouwbare en onafhankelijke online (medische) informatie die is samengesteld door artsen over gezondheidsklachten en ziekten op Thuisarts.nl. Wetenschappelijk onderzoek in het British Medical Journal toont aan dat dankzij het gezondheidsplatform het aantal huisartsconsulten in Nederland met 12% is gedaald.

Internationale erkenning
Het succes van Thuisarts.nl was in Nederland al wijdverbreid, maar ook vanuit Europa komt steeds meer aandacht en waardering voor het initiatief. Vorige maand werd Thuisarts.nl in Berlijn door de jury van de Digital Communication Awards verkozen tot Beste Content Platform van Europa in 2018. Volgende week donderdag wordt bekend of dat Thuisarts.nl ook nog eens betiteld kan worden als de Website van het Jaar 2018.

Over One Shoe
One Shoe is een toonaangevend creative & digital agency. Het bureau vergroot het succes van organisaties door digitale oplossingen en creatieve campagnes te ontwikkelen die een positieve impact hebben op het dagelijks leven van hun doelgroep. Klanten zijn DHL, Eurail, Sanofi Genzyme, Studiekeuze123, Total, St. Antonius Ziekenhuis en vele anderen.

Over NHG
Het Nederlands Huisartsen Genootschap is de wetenschappelijke vereniging van huisartsen en heeft als doel een wetenschappelijk verantwoorde beroepsuitoefening door de huisarts te bevorderen.