Industry Wire

Geplaatst door Online Department

Online Department viert 5-jarig bestaan – Vier unieke werken van Rotterdamse kunstenaars tonen visie op digitalisering

Rotterdam, 19 september 2016 – Het digitale ontwerpbureau Online Department uit Rotterdam viert op vrijdag 23 september zijn 5-jarig bestaan en vroeg lokale kunstenaars en illustrators uit Rotterdam een gezicht te geven aan dé lijfspreuk en missie van het bureau:  Computer, don’t be a machine’. Online Department hoopt met dit initiatief het bedrijfsleven, en met name de IT-sector, meer bewust te maken van de innovatieve kracht van design en de toegevoegde waarde van creativiteit door het werken met ontwerpers en kunstenaars bij maatschappelijke- en innovatievraagstukken.

Online Department is een digitaal designbureau met sterke idealen en internationale ambities. Het bureau is gevestigd in de Creative Factory, in het historische Maassilo gebouw in Rotterdam-Zuid. In de loop der jaren is een belangrijke positie verworven binnen de UX Designwereld op nationaal niveau. De digitalisering en robotisering van onze wereld lijkt niet te stoppen. Maar wat is de impact hiervan op ons dagelijks leven? Hoe zorgen we voor menselijke interacties met machines? Hoe geven we software een persoonlijkheid?

Volgens Machiel Oskam, een van de oprichters van Online Department vraagt de versnelde digitalisering van deze tijd om een krachtige missie. “Het menselijker en gebruiksvriendelijker maken van software en digitale services. De digitale werkomgevingen, apps en portals waar mensen dagelijks gebruik van moeten maken zijn onvoldoende op niveau door de dominantie van door technologie-gedreven bedrijven. We werken met een hecht team van UX Design experts aan het behalen van onze missie: bedrijven en softwaremakers bewust te maken van de innovatieve kracht van design.”

Vier unieke kunstwerken
Rotterdams kunstenaarstalent is rauw, industrieel en ondernemend. In ieder geval wél de vier lokale up and coming kunstenaars (Trompette de la Mort, Studio Ruwe Data, Michiel Walrave en Bier & Brood) die via een limited edition zeefdruk hun visie delen op de digitalisering van onze wereld. De vier unieke illustraties Robot with a heart, Nature vs Machine, Hartenkoningin en Digitale Revolutie tonen een andere wereld, waarin strakke lijnen, zwart-wit contrasten en humoristische perspectieven de kijker aanzetten tot actie.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht