Geplaatst door Piahelpt.nl

Online initiatief Piahelpt.nl maakt inkoop zakelijke diensten makkelijk

Piahelpt.nl is het online initiatief dat bedrijven helpt bij de inkoop van zakelijke diensten. Het platform ontlast in het inkoopproces en stelt op basis van specifieke behoeften vrijblijvend de best passende leveranciers voor. Piahelpt.nl is een start-up en draait momenteel een pilot om de potentie te toetsen in de markt.

Piahelpt.nl focust op niet-bedrijfskritische facilitaire-, ict- en hrm-diensten. Nick Mosselman, mede-initiatiefnemer: “Oriënteren, gesprekken voeren en het selecteren van de juiste leveranciers kost altijd meer tijd dan je denkt. Als inkoper ken je niet alle markten, weet je niet altijd wat er precies te krijgen is en wat het beste past bij je bedrijf. En dat maakt goed vergelijken erg lastig.”

Bedrijven kunnen hun inkoopvraag uitzetten op Piahelpt.nl. Deze vraag wordt gekoppeld aan een marktexpert, die vervolgens aan de hand van de ingevulde eisen en wensen vrijblijvend en kosteloos op zoek gaat naar de beste potentiële leveranciers. Mosselman: “We zijn geen online vergelijker waarbij we op basis van een beperkte set vragen 4-6 leveranciers aan de gebruiker voorstellen. Dat lost het inkoopprobleem namelijk niet echt op. We besteden persoonlijke aandacht aan de inkoopvraag en waarborgen daarmee een echte kwalitatieve match.”

Piahelpt.nl draait nu een pilot in de startcategorieën schoonmaak, telefonie en arbodiensten. Op basis van gebruikersfeedback wordt het platform doorontwikkeld. Mosselman: “We hebben het platform lean opgezet en komen graag in contact met potentiële gebruikers om het platform verder te optimaliseren.”