Online shoppers bestellen meer als ze achteraf kunnen betalen

Eén op de vijf online shoppers koopt meer wanneer ze zien dat AfterPay wordt aangeboden, dit blijkt uit onderzoek van het marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel. Van de groep online shoppers in Nederland wijst 90% achteraf betalen niet af als direct en achteraf betalen worden aangeboden. Online shoppers kiezen voor AfterPay als betaalmethode omdat het vertrouwen biedt en men de betaalmethode als veilig en makkelijk ervaart.
AfterPay is bekend onder Nederlanders, van de online shoppers geeft 69% aan de betaalmethode te kennen. Van deze groep geeft 28% aan AfterPay in het afgelopen jaar te hebben gebruikt. Twee derde van de online shoppers geeft aan dat zij verwachten in de toekomst AfterPay te gaan gebruiken.
Voordelen AfterPay
Online shoppers kiezen met name voor achteraf betalen omdat zij daardoor hun bestelling kunnen controleren, producten in het echt kunnen bekijken en omdat ze vaak niet weten of ze een complete aankoop willen houden.
Redenen voor het gebruik van AfterPay zijn goede ervaringen en het veilige gevoel dat AfterPay tijdens het winkelen biedt. AfterPay biedt een goede klantervaring, dit blijkt uit het onderzoek van Ruigrok NetPanel.
Nadelen AfterPay
Als nadeel van achteraf betalen wordt met name het hebben van een onafgerond gevoeld genoemd. Men weet immers dat na ontvangst van de bestelling er nog wel iets moet gebeuren: de betaling. Online shoppers waarderen het dan ook zeer als zij vriendelijke reminders krijgen, voordat er additionele kosten in rekening worden gebracht. Er zijn webshops die kosten rekenen voor het gebruik van de betaalmethode. Van de gebruikers van AfterPay kiest 30% niet vaker voor AfterPay omdat sommige webshops hier extra kosten voor in rekening brengen.
Online shoppers zien het als belemmering dat AfterPay niet overal aanwezig is bij webshops in de check-out, van de online shoppers geeft 55% aan dat zij dit als belemmering zien. Ze zouden liever op meer plekken met AfterPay willen betalen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.