Industry Wire

Geplaatst door Picnic

Online supermarkt Picnic start bezorging in Dordrecht

Dordrecht, 14 november 2018 – Online supermarkt Picnic is vanaf vandaag ook actief in Dordrecht. De duurzame, elektrische wagentjes bezorgen de boodschappen gratis en tegen de laagste prijs bij de Dordtenaren thuis. De afgelopen weken schreven duizenden inwoners zich in. Eerder waren onder meer Rotterdam, Leiden, Den Haag en Delft al aan de beurt.

De uitbreiding naar Dordrecht is onderdeel van de landelijke uitrol van Picnic, dat naast diverse steden in Zuid-Holland onder meer bezorgt in de provincies Utrecht, Noord-Holland en Limburg, en dat dit jaar ook van start ging in Breda, Tilburg, Eindhoven en Helmond. Picnic is inmiddels actief in 70 steden en heeft bijna 200.000 klanten.

55.000 huishoudens
In totaal gaat het om ruim 55.000 nieuwe huishoudens die van de diensten van de online supermarkt gebruik kunnen maken. “We kregen van veel inwoners de vraag wanneer we in Dordrecht zouden starten”, vertelt medeoprichter van Picnic Michiel Muller.

“De afgelopen weken hebben al bijna 8000 Dordtenaren de mobiele app gedownload en zich geregistreerd, een veel hoger aantal dan we verwacht hadden. We kijken ernaar uit deze mensen de komende weken blij te maken met gratis bezorging van de boodschappen.”

Duurzame bezorging
Picnic gaat vandaag met 8 elektrische bezorgwagentjes en 20 bezorgers van start om de boodschappen af te leveren bij de Dordtenaren. Eind van het jaar moeten deze aantallen zijn gegroeid naar 15 bezorgwagentjes en 40 bezorgers. De Dordtse huishoudens worden beleverd vanuit een hub bij de Julianahaven.

De compacte elektrische wagentjes waarmee Picnic bezorgt zijn milieuvriendelijk, stil en staan niet in de weg. Bovendien betekent het bezorgmodel ook nog eens een aanzienlijke reductie van de CO2-uitstoot van auto’s, die consumenten normaal gebruiken om een paar keer per week op en neer naar de supermarkt te rijden. Picnic maakt een einde aan voedselverspilling, omdat het alleen díe levensmiddelen inkoopt die ook daadwerkelijk door haar klanten zijn besteld. Op die manier gaat er niets verloren.

Over Picnic
Voor de lancering in Nederland eind 2015 heeft Picnic drie jaar lang in stilte met een team van 30 specialisten gewerkt aan het thuisbezorgen van boodschappen zonder onnodige tussenschakels. De klant kiest welke rit het beste uitkomt en weet via de Picnic boodschappenradar tot op de minuut precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. De kosten van deze nieuwe manier van distributie zijn zo laag, dat de bezorging gratis is en de boodschappen daarnaast de laagste prijs hebben.

Picnic is een initiatief van Nederlandse ondernemers: internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Serie-ondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel en ondernemer Bouke van der Wal is eigenaar van supermarktketen Boni. Daarna is ook retailondernemer Gerard Scheij aan boord gekomen.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie
Voor meer informatie en voor het aanvragen van interviews met de initiatiefnemers kunt u contact opnemen met Koolhoven & Partners: picnic@koolhovenenpartners.nl of 085-4017175. Klik hier om meer rechtenvrije foto’s te downloaden.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht