Ontdek de nieuwe Nationale Klantcontact Week

De FINTREX CCAW krijgt een nieuwe invulling en een nieuwe plaats tussen de evenementen van het CCMA. In de lijn van diverse evenementen die door het CCMA worden georganiseerd, staat aan de start van het nieuwe jaar als eerste de klant contact specialist centraal, namelijk tijdens de Nationale Klantcontact Week. Deze week is een initiatief van beroepsvereniging CCMA in samenwerking met FINTREX en zal plaatsvinden van 25 – 29 januari 2016.
Dichterbij de klant kom je niet!
Als er iets is dat bedrijven de afgelopen jaren geleerd en omarmd hebben, is het wel dat de klant centraal moet staan bij alles wat je doet. Immers, tevreden klanten zijn cruciaal voor het succes van je onderneming. Zij zijn niet alleen afnemers van je producten en diensten, maar ook je grootste levende reclamebord. Andersom kunnen ontevreden klanten een negatieve impact hebben op je reputatie, zeker in deze transparante tijd van internet en social media. Medewerkers die direct contact hebben met je klanten, zijn dan ook ontzettend belangrijk. Zij kunnen het sentiment van klanten maken of breken. Gek genoeg wordt het belang van het klantcontactcentrum binnen organisaties vaak onderschat. Terwijl het een strategische functie zou moeten hebben. Want wie komt er dichter bij de klant dan de klantcontact medewerker?
Excellente klantbeleving is essentieel. En dit bereik je met de beste klantcontact specialisten. De Nationale Klantcontact Week, waarbij de klant contact specialisten centraal staan, is dan ook bedoeld voor de contactcenter medewerkers die met hun vak bezig zijn en die het leuk en belangrijk vinden om na te denken over waarom zij het werk doen en wat hen aantrekt in hun werkgever.
De klantcontact medewerker, een echte specialist
Klantcontact is een vak. De mensen die er echt goed in zijn, zijn vakspecialisten. Zij lossen problemen op, verwijzen klanten snel en efficiënt door, helpen mensen daadwerkelijk verder en zorgen niet alleen voor tevreden, maar ook voor blije klanten! Klanten met een lach op hun gezicht, kunnen alleen geholpen worden door medewerkers die ook een lach op hun gezicht hebben. Dit zijn medewerkers die gelukkig zijn in hun werk, die het naar hun zin hebben bij het bedrijf waarvoor ze werken, die iedere dag weer gemotiveerd zijn en zich door hun baas gewaardeerd voelen. Het is een belangrijk vak en daarom mogen zij best wat vaker in het zonnetje worden gezet. Tijdens de Nationale Klantcontact Week worden ze erkend voor wie zij zijn: de specialisten die klanten gelukkig maken. En dat mag best eens flink gevierd worden!
Meest aantrekkelijke werkgever in de branche?
Tijdens de Nationale Klantcontact Week wordt het onderzoek naar de Meest Aantrekkelijke werkgever in de branche gelanceerd. Een objectief en onafhankelijk onderzoek naar de aantrekkelijkste werkgever in de klantcontact branche. Het bestudeert hoe werkgevers worden gezien door de ogen van hun eigen medewerkers: de klantcontact specialisten. Hoe beoordelen zij hun werkgever als het gaat om de manier waarop zij gefaciliteerd en gestimuleerd worden? Hoeveel vrijheid en waardering krijgen zij? Hoeveel ruimte voor talentontwikkeling? Maar ook, hoe gelukkig voelen zij zich op de werkvloer? En hoeveel houden zij eigenlijk van hun bedrijf?
Het onderzoek wordt vanaf 2015 jaarlijks uitgevoerd en is in opdracht van klantcontact specialist FINTREX ontwikkeld door BR-ND en in samenwerking met Totta Research.
SCHRIJF JE NU IN, ontvang onze inspiratiekaarten met meer informatie en tips hoe je de week invulling kunt geven. Inschrijven voor deelname en de juryprijs 2016 doe je via www.nationaleklantcontactweek.nl
Meld je aan voor de juryprijs 2016 en laat ons weten hoe jouw organisatie invulling geeft aan deze week.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.