Geplaatst door Wageningen UR

Open call voor innovaties tussen agri-food, ruimtevaart, gezondsheidszorg en ICT

Uit de samenwerking tussen sectoren ontstaan de mooiste innovaties. Het Europese project ACTTiVAte stimuleert daarom technologie-uitwisseling tussen vier veelbelovende sectoren: de agri-food, ruimtevaart gezondheidszorg en ICT. Het gaat om bestaande of in ontwikkeling zijnde technologieën in een sector die ook toegepast kunnen worden in een van de andere drie sectoren. Inschrijven voor de open call kan vanaf vandaag.

De open call richt zich op mkb in Nederland, Spanje, Portugal, Ierland en Polen Per geselecteerd idee kunnen bedrijven tot € 46,000 subsidie ontvangen om hun innovatieve projecten te realiseren. Daarnaast krijgen deze bedrijven aanvullend ondersteuning in de vorm trainingen, workshops, coaching,  matchmaking, uitwisselingsprogramma’s, investeerders fora en investment readiness trainingen. Dit om te waarborgen dat de projecten commercieel succesvolle producten opleveren.

ACTTiVAte richt zich op samenwerking tussen de deelnemende landen en wordt gecoördineerd door het Madrid Aerospace Cluster. Nederland wordt vertegenwoordigd door Wageningen University & Research, de Ontwikkelingsmaatschappij Oost-Nederland (OOST NV) en Agri-Food Capital (Noordoost-Brabant). Voor meer informatie over ACTTiVAte en de call, zie: http://acttivate.eu/funding/call-for-proposals.

In het kort:

• De ACTTiVAte call opent op 1 juni 2017;
• De deadline voor het indienen van voorstellen is 5 september 2017 om 17:00 uur;
• Binnen twee maanden na het sluiten van de call zal bekend gemaakt worden welke voorstellen zijn geselecteerd;
• Naar verwachting kunnen de projecten per december 2017 starten.