Geplaatst door OpenText

OpenText gepositioneerd als leider in het 2010 Magic Quadrant voor Enterprise Content Management

Hoofddorp – 8 april 2011 – OpenText Corporation (NASDAQ: OTEX, TSC: OTC) is door Gartner gepositioneerd in het leiderskwadrant van het “Magic Quadrant for Enterprise Content Management”*, gebaseerd op een evaluatie van ‘ability to execute’ en ‘completeness of vision’.
Het Gartner rapport helpt CIO’s, directies en IT-managers die hun ECM-strategieën aan het bepalen zijn door te beoordelen of leveranciers beschikken over de juiste producten en bedrijfsplatformen. Het volledige rapport is hier te bekijken.

Volgens het rapport: “hebben leiders de hoogst mogelijke gecombineerde score voor ‘ability to execute’ en ‘completeness of vision’. Ze presteren goed en zijn voorbereid op de toekomst met een duidelijk geformuleerde visie. Op het gebied van ECM beschikken ze over sterke channel partners, vertegenwoordiging in meerdere regio’s, consistente financiële prestaties, brede platformondersteuning en goede klantenservice. Bovendien domineren zij in één of meerdere technologische of verticale markten. Leiders leveren een pakket dat aansluit op de marktvraag door middel van de directe beschikbaarheid van het merendeel van de kerncomponenten. Deze zijn niet noodzakelijkerwijs hun eigendom, maar wel naadloos geïntegreerd, uniek of het sterkst binnen hun gebied. Dit jaar leggen we meer focus op bewezen implementaties; integratie met andere bedrijfsapplicaties en content repositories; integratie met Web 2.0 en XML-mogelijkheden en verticale processen en horizontale oplossingen. Leiders moeten een stimulerende rol spelen op het gebied van marktverandering. Dit jaar telt het Magic Quadrant zes leiders.”

Het rapport stelt: “ECM is naast het feit dat het een belangrijk onderdeel van de Enterprise information infrastructuur is, ook steeds vaker een belangrijke investering in de ondersteuning van de bedrijfsstrategie en daaraan gerelateerde oplossingen.” Gartner voorspelt dat de totale softwareomzet in de ECM-markt zal groeien met een samengesteld percentage van 10.1 procent tot en met 2014. De sterke groei zal starten in 2010 met groeipercentages in dubbele cijfers en de wereldwijde ECM-softwareomzet zal in 2014 meer dan 5,7 miljard dollar bedragen.

“De positie van OpenText als koploper in het Enterprise Content Management Quadrant door Gartner, bevestigt onze continue investeringen om klanten te voorzien van de meeste uitgebreide, volledig geïntegreerde ECM Suite”, aldus Lubor Ptacek, Vice President Product Marketing bij OpenText. “Met het recente debuut van ECM Suite 2010, de grootste innovatie in de geschiedenis van ons bedrijf, ligt de focus nu op het helpen van onze klanten over de gehele wereld, om controle te krijgen over hun content en deze efficiënt te beheren. Op die manier kunnen zij een productievere en winstgevende bedrijfsvoering realiseren.”

OpenText geeft organisaties de mogelijkheid om ECM ook buiten de grenzen van projecten of functionele implementaties te gebruiken. ECM verbindt systemen en afdelingen door meer waarde toe te voegen, productiviteit te verbeteren en de omzetgroei te verhogen. De grootste waarde van ECM suite 2010 is de combinatie van geïntegreerde technologieën die beschikken over alle ECM-facetten.

Meer informatie over ECM Suite 2010 is te vinden op: http://www.opentext.com/2/global/sol-products/sol-pro-open-text-ecm-suite.htm.

Volg OpenText via Twitter: @opentext

Over het Magic Quadrant
Het copyright van het Magic Quadrant 2010 berust bij Gartner en wordt met toestemming gebruikt. Het Magic Quadrant is een grafische weergave van een markt op een bepaald moment en voor een specifieke periode. Het geeft de analyse van Gartner weer hoe bepaalde leveranciers ten opzichte van elkaar presteren. Hiervoor gebruikt Gartner zelf omschreven criteria voor de betreffende markt. Gartner doet geen aanbevelingen voor de leveranciers, producten of services die in het Magic Quadrant staan. Ook adviseert Gartner technologiegebruikers niet alleen leveranciers te kiezen, die in het ‘Leiders’-kwadrant staan. Het Magic Quadrant is alleen bedoeld als onderzoekstool en niet als specifieke leidraad. Gartner geeft ook geen garanties, expliciet of impliciet, over het onderzoek, handelskwaliteiten of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over OpenText
OpenText, toonaangevend leverancier van Enterprise Content Management (ECM) softwareoplossingen, helpt organisaties bij het beheren van hun zakelijke content en het genereren van meerwaarde hieruit. OpenText beschikt over twee decennia aan expertise ter ondersteuning van 100 miljoen gebruikers in 114 landen. In samenwerking met onze klanten en partners brengen wij toonaangevende Content ExpertsTM bijeen om organisaties te helpen bij het vastleggen en behouden van corporate geheugen, verhoging van de merkwaarde, automatiseren van processen, beperken van risico’s, compliance beheer en verbetering van het concurrentievermogen. Meer informatie is te vinden op www.opentext.com
Certain statements in this press release may contain words considered forward-looking statements or information under applicable securities laws. These statements are based on Open Text’s current expectations, estimates, forecasts and projections about the operating environment, economies and markets in which the company operates. These statements are subject to important assumptions, risks and uncertainties that are difficult to predict, and the actual outcome may be materially different. Open Text’s assumptions, although considered reasonable by the company at the date of this press release, may prove to be inaccurate and consequently its actual results could differ materially from the expectations set out herein. For additional information with respect to risks and other factors which could occur, see Open Text’s Annual Report on Form 10-K, Quarterly Reports on Form 10-Q and other securities filings with the SEC and other securities regulators. Unless otherwise required by applicable securities laws, Open Text disclaims any intention or obligations to update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise.

Copyright © 2011 by Open Text Corporation. OPENTEXT and OPENTEXT ECM Suite are trademarks or registered trademarks of Open Text Corporation in the United States of America, Canada, the European Union and/or other countries. Other trademarks, registered trademarks, product names, company names, brands and service names mentioned herein are property of Open Text Corporation or other respective owners.

Voor redactionele informatie:
OpenText, Influx PR – Gerline van Wijnen/Hilde Mussche, tel: +31 (0)55 3663034, e-mail: opentext@influx-pr.com (ref 0911)
*Gartner “Magic Quadrant for Enterprise Content Management” by Toby Bell, Karen M. Shegda, Mark R. Gilbert, Kenneth Chin, 16 November 2010.